ورود چشم پزشکان به واردات عینک

رئیس اتحادیه عینک‌ سازان و عینک فروشان تهران از افزایش عرضه عینک‌های آفتابی قاچاق و بی‌کیفیت در بازار به دلیل ممنوعیت واردات این محصول خبر داد و با تاکید بر اینکه فروش عینک در کلینیک‌های چشم پزشکی و توسط چشم پزشکان تخلف و غیرقانونی است، گفت که در چنین شرایطی بخشی از چشم پزشکان خودشان واردکننده عینک شده‌اند.

حمید ثابت قدم با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش عینک آفتابی گفت: از حدود دو سال پیش عینک آفتابی در گروه چهار قرار گرفته که کالاهای این گروه ممنوع است و ثبت سفارش نمی‌شود. بنابراین عینک آفتابی به صورت قانونی ازطریق گمرک وارد نمی‌شوند و فقط به صورت غیر قانونی و غیراستاندارد وارد می‌شود چون نظارتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عدم ثبت سفارش باعث افزایش عرضه عینک‌های آفتابی قاچاق و بی‌کیفیت در بازار شده، تصریح کرد: عینک‌های بدون کیفیت و قاچاق بر بینایی افراد تاثیر منفی و مخرب می‌گذارد.

از طرف دیگر به گفته رئیس اتحادیه عینک‌ سازان و عینک فروشان تهران از لحاظ دانش و زیرساخت امکان تولید عینک در کشور وجود ندارد، بنابراین عینک یک کالای کاملا وارداتی است و همین مسئله باعث شده تا نوسانات قیمت ارز بر آن تاثیر بگذارد و واردکنندگان عینک با مشکلات زیادی مواجه هستند. البته عینک طبی و عدسی در گروه ۲ و ۳ قرار دارند که بابت ثبت سفارش آنها مشکلی نیست، اما عدم اختصاص ارز لازم به عینک منجر به افزایش قیمت انواع عینک های طبی در بازار نیز شده است.

ثابت قدم همچنین از فروش انواع عینک در مطب‌های چشم پزشکی و درمانگاه‌ها خبر داد و گفت: متاسفانه بسیاری از چشم پزشکان اقدام به فروش عینک می‌کنند و یا کلینیک‌های چشم پزشکی غرفه‌هایی را برای فروش عینک در محل کلینیک خود راه اندازی کرده‌اند و بیمارانی که به پزشکان مراجعه می‌کنند نیز با این تصور که چشم پزشک آنها قطعا بهترین جنس را عرضه می‌کند، عینک مورد نظر خود را از او تهیه می‌کنند در حالی که فروش عینک در کلینیک‌های چشم پزشکی و توسط چشم پزشکان تخلف و غیرقانونی است.

به گفته وی در حال حاضر بخشی از چشم پزشکان خودشان واردکننده عینک شده‌اند و هرچه ما اعتراض می‌کنیم گوش کسی بدهکار نیست و این اتفاق به کسب و کار عینک فروشان قانونی ضربه‌ای جدی وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا