پیشنهاد ۵۲ میلیاردی دمکرات‌ها برای تولید تراشه‌های الکترونیکی خودرو در آمریکا

نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا طرحی را ارائه کردند که به موجب آن ۵۲ میلیارد دلار بودجه برای تولید تراشه‌های الکترونیکی خودرو در آمریکا تخصیص یابد.

چاک شومر، رهبر دمکرات‌های سنای آمریکا شب گذشته از طرح ۵۲ میلیارد دلاری دمکرات‌ها برای تولید تراشه‌های الکترونیکی در آمریکا رونمایی کرد. در صورتی که این طرح تصویب شود طی ۵ سال آینده ۵۲ میلیارد دلار برای طرح‌های تحقیقات، توسعه و تولید تراشه‌های الکترونیکی در آمریکا تخصیص داده خواهد شد.

این طرح که به صورت فوق‌العاده و اضطراری در ۱۴۰۰ صفحه تدوین شده این هفته در دستورکار سنا قرار خواهد گرفت و قرار است به طور کلی ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات مرتبط با فناوری‌های پیشرفته در آ‌مریکا تخصیص داده شود تا این کشور بتواند در این زمینه با چین رقابت کند.

شومر گفت: تولیدکنندگان آمریکایی به شدت با مشکل کمبود قطعات تراشه‌های الکترونیکی روبرو هستند.

وی تاکید کرد: ما نباید برای تامین این تراشه‌ها به طرف‌های خارجی وابسته شویم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم خواستار تخصیص ۵۰ میلیارد دلار بودجه در زمینه تحقیق و تولید تراشه‌های الکترونیکی شده بود. حامیان این طرح می‌گویند در دهه ۱۹۹۰ آمریکا ۳۷ درصد کل بازار تولید تراشه‌های الکترونیکی و قطعات میکرو الکترونیک را در اختیار داشت اما این سهم هم اکنون به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا