کرایه اتوبوس و تاکسی های بین شهری ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش ۳۰ درصدی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی از دیروز اول خرداد ١۴٠٠ خبر داد.

داریوش باقرجوان درباره افزایش نرخ کرایه اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری گفت: از دیروز اول خرداد ١۴٠٠ کرایه سفرهای بین شهری ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این پس با تصویب شورای عالی ترابری، قیمت گذاری کرایه اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به یک فرآیند تبدیل شده و بر اساس نرخ اعلامی سالانه بانک مرکزی در خصوص تورم بخش حمل و نقل و متناسب با آن انجام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با این حال ما در این سازمان اجازه نمی‌دهیم تا نرخ کرایه‌ها بر اساس ارقام اعلامی بانک مرکزی برای تورم حمل و نقل افزایش یابد؛ هر چند که در سال گذشته هزینه‌های فعالان حمل و نقل بسیار بالا و حتی از نرخ تورم حمل و نقل اعلامی از سوی بانک مرکزی هم بیشتر بود.

وی تأکید کرد: با این حال فعالان صنفی پذیرفتند چندان روی نرخ ۸۷ درصد اعلامی از سوی بانک مرکزی مانور ندهند و به افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌ها اکتفا کنند.

باقرجوان یادآور شد: این رقم ۳۰ درصدی تنها می‌تواند جبران بخشی از هزینه‌های صنف حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای باشد نه افزایش درآمدها؛ در حال حاضر شرایط هزینه‌ای صنف بسیار بالا بوده و از سوی دیگر، تعداد مسافر هم به حداقل ممکن رسیده است؛ اقتصاد بخش حمل و نقل مسافر با مشکل جدی روبه روست و فعالان این صنف می‌گویند به زودی این بخش از حمل و نقل از هم می پاشد.

مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این افزایش ۳۰ درصدی نسبت به کرایه‌های سال گذشته است؛ البته در نوروز امسال، از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌ها را داشتیم که از ۲۱ فروردین، بلیت اتوبوس و حمل و نقل عمومی به نرخ سابق بازگشت اما از دیروز ۱ خرداد رشد ۳۰ درصدی کرایه‌ها اعمال شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا