آخرین خبر از تردد در مرزهای شرقی‌/ درخواست واکسیناسیون مرزبانان اقتصادی

طبق اعلام مسئولان گمرک ایران در حال حاضر در مرزهای شرقی که در جریان تشدید کرونا مورد توجه قرار گرفته، تردد مسافر ممنوع و هرگونه ورود در شرایط خاص نیز با انجام تست کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

در ماه‌های اخیر و در جریان ورود ویروس کرونای هندی به کشور ، محدودیت‌های بیشتری در رابطه با مرزهای شرقی به ویژه پاکستان اعمال شد. اما طی روزهای گذشته با گسترش ویروس کرونا و به ویژه شرایط خاص  در سیستان و بلوچستان و بحرانی شدن وضعیت این منطقه محدودیت‌های این استان تشدید شده است.

در مرز همجوار سیستان و بلوچستان تردد ممنوع است

در همین رابطه، موضوع عبور و مرور مسافران در مرز پاکستان و البته افغانستان مورد توجه قرار دارد که پیگیری آخرین وضعیت این دو مرز از لطیفی- سخنگوی گمرک ایران -با این توضیح همراه بود که در حال حاضر همچنان تردد مسافر در مرز پاکستان ممنوع است و تنها در مواردی خاص برای تجار و یا رانندگان کامیون‌های حمل کالا صورت می‌گیرد که آن هم با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و انجام تست کرونا است.

وی ادامه داد: در مرز پاکستان عمدتا تبادل کالا به صورت ترانشیپمنت انجام می‌شود و به عبارتی کامیون‌ها کالاها را در مرز تخلیه و توسط کشور مقصدبارگیری و وارد  می‌شود.

در مرز افغانستان چه خبر است؟

در رابطه با مرز افغانستان نیز سخنگوی گمرک ایران  گفت که در این مرز تردد مسافر محدود است اما در مرز دوغارون هم  که تردد صورت می‌گیرد بدون انجام تست کرونا نیست و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته وی، تبادل کالا با افغانستان نیز به صورت ترانشیب منت انجام می‌شود.

ضرورت واکسیناسیون مرزبانان اقتصادی

سخنگوی گمرک ایران در ادامه با اشاره به وضعیت فعالیت گمرکات مرزی در شرایط کرونایی گفت: از ابتدای شیوع ویرورس کرونا و تمامی محدودیت هایی که وجود داشته هیچ گاه گمرکات تعطیل نشده اند، این در حالی است که  در مدت اخیر با وجود تعطیلی که در ادارات استان سیستان و بلوچستان به دلیل وضعیت کرونا اعمال شده، همچنان گمرکات این استان به فعالیت خود جهت عدم توقف جریان تجارت ادامه داده‌اند؛ به طوری که در این استان از چابهار تا زاهدان، پیشین، ریمدان، میرجاوه، کوهک، جالق و میلک فعال هستند و برای انجام تشریفات ورود و خروج کالا و ترانزیت خدمات ارائه می‌کنند.

لطیفی با بیان این‌که با توجه به مواجه شدن کارکنان گمرکات با اتباع خارجی، رانندگان، کالاهای تجاری و مسافران برای انجام تشریفات مسافری و ورود کالای مورد نیاز به کشور و یا صادرات کالا در شرایط موجود اقتصادی، تعدادی از مرزبانان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند گفت که انتظار می‌رود تا مسئولان ذیربط بهداشتی کشور با توجه به این موضوع و اهمیت فعالیت مرزبانان اقتصادی اولویت دریافت واکسن را برای این قشر قائل شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا