آمریکا در سال ۲۰۲۲ هم واردکننده خالص نفت خواهد شد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور در سال جاری میلادی با واردات ۳.۹ میلیون بشکه در روز نفت باز هم مانند سال گذشته واردکننده صرف نفت خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد واردات نفت خام آمریکا باعث می‌شود این کشور در سال جاری میلادی مانند سال گذشته  تبدیل به واردکننده صرف نفت شود. آمریکا در ۲۰۲۰ هم صادرکننده خالص نفت خام بود.

واردکننده صرف نفت به کشوری گفته می‌شود که واردات نفت خام و محصولات پالایشی آن بیشتر از صادراتش باشد.

درحالی‌که آمریکا برای بیشتر از یک دهه صادرکننده صرف محصولات نفتی بوده‌، اما همواره واردات نفت آن بیشتر از صادراتش بوده‌است.

آمریکا در ۲۰۲۰ برای اولین‌بار تبدیل به صادرکننده صرف نفت شد. درواقع ازنظر ماهانه، آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۹ صادرات نفت خام و محصولات نفتی بیشتری نسبت‌به واردات داشت. این اولین‌بار بود که آمریکا از زمان ثبت فروش ماهانه نفت در ۱۹۷۳، تبدیل به صادرکننده صرف نفت می‌شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد سقوط تقاضای جهانی برای نفت و پایین آمدن قیمت آن در ۲۰۲۰ تمایل کشورهای صادرکننده نفت برای افزایش تولید را از بین برد و به آمریکا اجازه داد نفت بیشتری در آن سال نسبت‌به گذشته صادر کند.

همچنین تفاوت بین واردات و صادرات نفت خام آمریکا در ۲۰۲۰ به پایین‌ترین رقم از ۱۹۸۵ رسید. به‌دنبال افزایش مصرف در ۲۰۲۱، واردات نفت خام آمریکا ۱۹ درصد افزایش یافت و به متوسط ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

طبق گزارش این اداره، آمریکا در سال جاری میلادی واردات نفت خام بیشتری نسبت‌به صادرات آن خواهد داشت و انتظار می‌رود واردات صرف این کشور به‌طور متوسط برابر با ۳.۹ میلیون بشکه در روز باشد. اگر پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای افزایش تولید سالانه این کشور تا ۱۲.۶ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۳ به‌حقیقت بپیوندد، واردات صرف نفت خام این کشور در سال آینده میلادی تا ۳.۴ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا