ارزان ترین هدیه های طلا در بازار

دستنبدهای چرم، انگشترها و گوشواره‌های ظریف در کنار آویز ساعت و دستنبدهای طلای کودکان به‌عنوان ارزان‌ترین هدیه طلا در بازار هستند.

قیمت طلا مدت‌هاست که رکوردهای پی‌ در پی را به نام خود ثبت می‌کند، در ۵‌ماه گذشته نیز شاهد بودیم که قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار با کمی کاهش و افزایش، همجوار با رقم یک میلیون تومان شده است و در روزهای گذشته نیز این رقم نزدیک به یک‌میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید. افزایش قیمت طلا در سال‌های اخیر موجب شد که کمتر کسی حاضر باشد طلا را در فهرست هدیه‌ به دیگران قرار دهد و شاید در همین راستا بود که برخی از گالری‌های طلا به سمت تولیدات ظریف و با گرم پایین رفتند تا طلادوستان همچنان این هدیه را در فهرست خرید خود داشته باشند.

احمد سال‌ها در صنف طلافروشان فعالیت می‌کند. ویترین مغازه‌اش را به‌گونه‌ای چیده است که طلاهای ظریف و ارزان در میان ردیف گردنبندها و دستبندهای گرانقیمت گم نشوند؛ چرا که خرید طلاهای ارزان، پای ثابت فروش‌هایش است؛ «هر مدل طلا مشتری خاص خود را دارد و از وقتی طلا خیلی گران شد، بیشتر افراد اگر بخواهند طلایی را هدیه بدهند به سراغ ارزان‌ترین‌ها می‌آیند.»

ارزان‌ترین هدیه‌های طلا از زبان فروشندگان طلا

ردیف طلاهای ظریف را نشان می‌دهم، از او می‌پرسم که ارزان‌ترین طلاها که برای هدیه مناسب باشند، چه قیمتی دارند و کدام‌ها را پیشنهاد می‌دهد. احمد برای پاسخ به این سؤال چشم‌هایش را ریز کرد و انتخاب طلا را وابسته به سلیقه افراد می‌داند اما به سرعت دستش را به سمت ویترین مغازه دراز می‌کند و چند نمونه از ارزان‌ترین‌ها را روی شیشه جلوی خودش می‌چیند.

پس از وزن‌کردن چند تکه طلا مشخص شد که یک آویز طلا طرح گل با وزن ۰.۸۸ گرم نزدیک به یک‌ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان و انگشتر طرح قلب با وزن کمتر از یک گرم یعنی ۰.۷۴گرم، یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان قیمت داشت و همچنین یک دستبند طلای بسیار نازک با وزن ۰.۷۳ گرم به قیمت یک‌ میلیون و ۱۰۲ هزار تومان فروخته می‌شد.

در حوالی طلافروشی احمد چند مغازه طلا دیگر هم بودند و وقتی از یکی از طلافروش‌ها سراغ طلای ارزان برای هدیه‌دادن را گرفتم، با بی‌تفاوتی شانه بالا انداخت و گفت: «ما طلای گرم پایین و خیلی ارزان نداریم و اگر این مدل طلا می‌خواهی، بهتر است که به سراغ گالری‌های طلا بروی».

در همین مسیر، مغازه طلافروشی دیگری را دیدم که او هم طلاهایی را با وزن پایین پشت ویترین آویزان کرده بود. چندباری با دستانم روی شیشه ورودی مغازه ریتم گرفتم تا سرانجام فروشنده متوجه شد و در مغازه را باز کرد. وقتی او فهمید که دنبال قیمت ارزان‌ترین طلا هستم، به چند دستبند و زنجیر نازکی که با چسب به پشت شیشه ویترین وصل شده بود اشاره کرد؛ « وزن این زنجیر ۱.۰۸ گرم هست و نزدیک به یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. این دستبندها هم زیاد مشتری دارند، چون هم قشنگ هستند، هم مقداری طلا دارد. این دستنبد، ۱.۳۳ گرم طلا دارد و با هزینه چرم و سنگ نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.»

به‌گفته این فروشنده طلا، طلاهای بچگانه نیز جزو هدایای ارزان‌قیمتی هستند که بسیاری از افراد برای تولد کودکان خریداری می‌کنند؛ «گوشواره و آویزهای کوچک برای هدیه‌دادن مناسب هستند. مثلا همین گوشواره طرح زرافه که ۱.۰۷ گرم وزن دارد، نزدیک به یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود یا برای خرید این گردنبند طرح جوجه هم با وزن ۱.۷۹ باید ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان هزینه پرداخت کرد.»

گالری‌های طلا که در سال‌های گذشته به‌دلیل طراحی‌های خاص در مسیر طلاهای ظریف‌تر گام برداشته‌اند، گزینه‌های بیشتری در رابطه با طلای ارزان‌قیمت دارند و نیم‌نگاهی به ویترین یکی از این گالری‌ها در شرق تهران نشان می‌دهد که فروشندگان این گالری‌ها متوجه تغییرات بازار شده‌اند و طلاهایی با گرم پایین و ارزان را در اولویت تولیدهایشان قرار داده‌اند.

دستبند چرم در این گالری نیز حرف اول را در ارزان‌ترین هدیه می‌زند و براساس گفته فروشنده این گالری، بیشتر افراد برای هدیه‌دادن از این گزینه استفاده می‌کنند. از فروشنده خواستم که ارزان‌ترین دستبند را به من نشان دهد و او یک دستبند که چند تکه کوچک طلا اطراف یک سنگ درشت ارغوانی جای گرفته بودند را به‌دست من داد. این دستبند به وسیله یک بند بافته‌شده به دور دست بسته می‌شود و بیشتر از آنکه طلای اندک آن به چشم بیاید، سنگ و بافت دستبند جلوه‌گری می‌کند و همین زیبایی کافی است تا بسیاری این هدیه ارزان را انتخاب کنند؛ «۰.۲ گرم وزن این طلای این دستبند هست و در مجموع ۳۹۸ هزار تومان فاکتور می‌شود.»

براساس گفته این فروشنده، آویزهای ساعت و انگشترهای ظریف این گالری نیز طرفدارهای بسیاری دارد؛ «خیلی‌ها وقتی می‌خواهند یک هدیه ارزان اما طلا را به یک خانم هدیه بدهند، سراغی از آویزهای ساعت می‌گیرند مثلا یک آویز طلا با وزن ۱.۱۹ گرم نزدیک به یک میلیون و ۷۷۸ هزار تومان قیمت دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا