از طرح بیمه کارگران ساختمانی چه خبر؟

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از بازگشت کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی به کمیسیون اجتماعی برای رفع برخی ایرادات خبر داد و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار داریم همچنان که کارگران روزمزد ساختمانی پای صندوق های رأی می روند، مسئولان نیز واقعیت‌های جامعه را ببینند و شرایط سخت زندگی کارگران را درک کنند.

هادی ساداتی درباره آخرین خبرها از تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی، اظهار کرد: سه شنبه هفته گذشته، طرح توسط کمیسیون اجتماعی به صحن مجلس ارائه شد ولی به دلیل آنکه یکسری ایرادات و نواقص داشت و مصوبات آن قاطع نبود هیات رئیسه و نواب مجلس آن را نپذیرفتند و مجدداً به کمیسیون اجتماعی برگشت تا ایرادات آن برطرف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نقطه‌ نظرات سه جانبه و دیدگاههای بخش کارفرمایی و کارگری و تامین اجتماعی باید مطرح شود و ما در حال پیگیری طرح هستیم چون دو شوری طرح به شور و مشورت گذاشته شد در حالی که باید به قید دو فوریت تصویب می شد لذا این طرح به کمیسیون اجتماعی برگشته تا پیش پرداخت اولیه انجام شود.

ساداتی درباره برگزاری جلسه با کارفرمایان در خصوص طرح بیمه کارگران ساختمانی، اظهار کرد: ما با انبوه سازان و کارفرمایان مستقیماً جلسه نداشتیم ولی در ارتباط با مسائل کمیسیون با آنها در ارتباط هستیم و تشریک مساعی داریم. در عین حال دنبال این هستیم که هم شرایط تامین اجتماعی و هم کارفرمایان دیده شود و مصوبات به نفع جامعه کارگری هم باشد.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر مساله انتخابات را به عنوان یک مسئله مهم اجتماعی پیش رو داریم. امروز کارگر یومیه روزمزد پای صندوق های رأی می رود، مالیات می دهد و حق نفس و حیات در این مملکت دارد لذا از مسئولان می خواهیم جامعه را واقعی ببینند نه شعاری و شرایط کارگران و زندگی سخت آنها را درک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا