افزایش قیمت عامل صعود رنو خواهد شد؟

شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد که افزایش قیمت به رشد فروش در سه ماهه سوم کمک می‌کند.

شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد که فروش آن در سه ماهه سوم به ۹.۸ میلیارد یورو (۹.۵۷ میلیارد دلار) افزایش یافته است زیرا افزایش قیمت به این خودروساز فرانسوی اجازه می‌دهد تا کاهش تعداد خودروهای فروخته شده نسبت به سال قبل را بیش از حد جبران کند.

رنو گفت که درآمد کلی گروه با تعدیل برای واگذاری واحد روسی سابق خود، آوتواز، ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است و افزود که با کاهش ۲.۴ درصدی فروش سه ماهه خودرو نسبت به سال گذشته، بهترین اثر قیمتی خود را ثبت کرده است.

خودروسازان جهانی با کمبود نیمه هادی‌ها، افزایش هزینه‌های انرژی در پی تهاجم روسیه به اوکراین، تنگناهای زنجیره تامین و رکود اقتصادی در اروپا مقابله می‌کنند. رقم فروش ۹.۸ میلیارد یورویی رنو در سه ماهه سوم با نظر ارائه‌شده تحلیلگران این شرکت مطابقت داشت.

بر اساس گزارش رویترز، رنو بزرگ‌ترین سهامدار نیسان با ۴۳ درصد است در حالی که خودروساز ژاپنی نیسان، ۱۵ درصد سهام شریک خود را دارد . این دو شرکت هفته گذشته گفتند که در حال مذاکره در مورد مرحله جدیدی از همکاری خود هستند که می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری نیسان در سرمایه‌گذاری جدید خودروهای الکتریکی رنو باشد.

چنین تغییری می‌تواند به معنای بزرگ‌ترین تغییر در روابط آن‌ها باشد. به گفته منابع، مذاکرات تاکنون شامل بررسی فروش بخشی از سهام نیسان توسط رنو بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا