امسال ۷ هزار مگاوات تولید برق نیروگاه‌های برق آبی از دست رفت

باتوجه به خشکسالی بی سابقه در کشور و کاهش بارندگی، امسال چیزی بالغ بر ۷ هزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق آبی را از دست دادیم.

محمد حسن متولی زاده مدیر عامل توانیر در نشست خبری که امروز در توانیر برگزار شد، گفت: امسال، سال بی سابقه‌ای در صنعت برق کشور بود، در ۵۰ سال گذشته این میزان خشکسالی بی سابقه بوده و ۷ هزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق آبی را از دست داده‌ایم.

او ادامه داد:  ۵ درجه افزایش دما در فروردین امسال نسبت به سال گذشته بی سابقه بوده که ۵ مگاوات افزایش مصرف برق کشور را به دنبال داشته، همچنین ورود رمز ارز هم بی علت نبوده و باعث کمبود برق در کشور شده است.

متولی زاده بیان کرد: در حال حاضر میزان مصرف برق ۵۴ هزار مگاوات است، من از همه افراد تقاضا دارم که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، مسئله برق مسئله مهمی است و نکات راحت تری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان مصرف برق را کاهش داد.

او ادامه داد: خواهش ما از مشترکان این است که ما را همراهی کنند تا این شرایط را پشت سر بگذاریم اگر مصرف بالا برود، مجبور به اعمال محدودیت در صنایع فولاد هستیم که این صنایع برای بیماران کرونایی در حال ساخت مخازن کپسول هستند و نباید ما با این وجود موجب اختلال در تنفس بیماران شویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا