انگلیس بانک ورشکسته آمریکایی را فروخت

وزیر دارایی انگلیس از فروش بازوی انگلیسی بانک «سیلیکون ولی» به بانک HSBC به منظور حفاظت از سپرده‌های مشتریان خبر داد.

جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس گفت، دولت این کشور و بانک مرکزی انگلیس، فروش خصوصی بازوی انگلیسی بانک «سیلیکون ولی» به بانک HSBC را تسهیل کرده اند تا از سپرده های بدون حمایت مالیات‌دهندگان حفاظت شود.

بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد، سیستم بانکی گسترده انگلیس، ایمن، سالم و دارای سرمایه مناسب است.

هانت در بیانیه‌ای امروز اعلام کرد: «این اقدام تضمین می‌کند، سپرده های مشتریان حفاظت شده و   می‌توانند طبق معمول بدون حمایت مالیات‌دهندگان به سپرده گذاری و کارهای بانکی بپردازند…. من خوشحالم که در این مدت کوتاه به یک راه حل رسیده ایم.»

وی افزود: « HSBC بزرگ ترین بانک اروپا است و مشتریان بانک سیلیکون ولی انگلیس با استفاده از قدرت، ایمنی و امنیت که این بانک برای آنها به ارمغان می آورد، احساس اطمینان خاطر خواهند کرد.»

بانک آمریکایی سیلیکون ولی (SVB) در زمینه فناوری‌های جدید و استارت‌آپ‌ها فعال بوده در روز جمعه اعلام ورشکستگی کرد. این  ورشکستگی بانکی، بزرگ‌ترین مورد از زمان بحران بزرگ مالی در سال ۲۰۰۸ در آمریکا به شمار می‌رود.

با توجه به اهمیت این بانک برای برخی از مشتریان، ورشکستگی این بانک می‌تواند، تاثیر چشمگیری بر شرکت‌های فناوری انگلیس داشته باشد؛ بیش از ۲۵۰ مدیر شرکت فناوری انگلیسی هشدار داده بودند که ورشکستگی این بانک تهدید جدی برای این بخش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا