اولین ورتیپورت جهان افتتاح شد

اولین ورتیپورت جهان برای تاکسی‌های پرنده در بریتانیا افتتاح شد.

اولین ورتیپورت جهان برای هواپیماهای با ویژگی برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) مانند تاکسی‌های پرنده و پهپادهای باری در بریتانیا افتتاح شد و نگاهی اجمالی از آینده جابجایی هوایی در اختیار عموم قرار داد.

شرکت بریتانیایی Urban-Air Port  که زیرساخت‌های زمینی را برای صنعت eVTOL توسعه می‌دهد، در اوایل ماه جاری در کاونتری، شهری در مرکز انگلستان، این بندرگاه را افتتاح کرد.

ریکی ساندو، بنیانگذار این مکان گفت: افتتاح این بندرگاه لحظه‌ای مهم بود.

ساندو در بیانیه‌ای اظهار کرد: این مرکز آغاز عصر جدید حمل‌ونقل است، عصری با آلایندگی صفر، سفرهای بدون ازدحام بین و درون شهرها که مردم را سالم‌تر، شادتر و بیشتر از همیشه مرتبط می‌سازد.

ورتیپورت‌های آینده، فرودگاه‌های کوچک با سالن مسافر، کافه، خرده‌فروشی و مرکز تدارکات بار خواهند بود. این امکانات همچنین دارای ویژگی برخاست و فرود عمودی الکتریکی، سکوی نهایی و برخاستن دایره‌ای است.

خودروها به جاده، قطارها به ریل و هواپیماها به فرودگاه نیاز دارند و eVTOL ها به بنادر هوایی شهری نیاز خواهند داشت. بیش از ۱۰۰ سال پیش، اولین پرواز تجاری جهان انجام شد و دنیای مدرن متصل را ایجاد کرد. بندر شهری-هوایی ارتباط بین شهرهای ما را بهبود می‌بخشد و موجب افزایش بهره‌وری و کمک به بریتانیا برای پیشروی در یک اقتصاد جهانی پاک کاملا جدید است.

علاقه به ورتیپورت‌ها در سراسر جهان از جمله در ایالات‌متحده، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، آلمان و آسیای جنوب شرقی در حال افزایش است.

این شرکت قصد دارد طی پنج سال آینده ۲۰۰ ورتیپورت را در پنج طرح مختلف بسازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا