اکثر استان‌های کشور در مصرف برق قرمز هستند

احتمال خاموشی‌های بی برنامه با افزایش مصرف برق در روز‌های آینده وجود دارد.

یاقوتی مدیرکل امور مشترکان شرکت توانیر در گفت و گوی زنده با شبکه خبر از محل مرکز ملی پایش برق کشور، بیان کرد: از دیروز و امروز، هوا بسیار گرم است و پایداری گرما وجود دارد. از آنجا که مهمترین دلیل افزایش مصرف، همین افزایش دماست، طبیعتاً امروز نسبت به روز گذشته، میزان مصرف برق، افزایش داشته است.

او افزود: بر اساس نقشه آنلاین پایش برق کشور، در حال حاضر میزان مصرف، نزدیک به چهار هزار و ۳۰۰ مگاوات بیشتر از حد مجاز و این به معنی هشدار و خطر است. در چنین شرایطی، احتمال عملکرد سیستم‌های حفاظتی بسیار زیاد است و احتمال خاموشی‌های بی برنامه وجود دارد. تنها و مهمترین راهکاری که می‌توانیم از به وجود آمدن این پدیده جلوگیری کنیم، کاهش مصرف برق است که مطمئناً فرصت‌هایی برای این کار وجود دارد.

مدیرکل امور مشترکان شرکت توانیر ادامه داد: رنگ تصویر عمده استان‌ها بر روی نقشه پایش برق، قرمز است و این به معنای این است که بیشتر از سقف‌های تعیین شده، مصرف می‌کنند. باید با صرفه جویی کردن، خاموشی‌های بی برنامه و حتی با برنامه را در حداقل موارد داشته باشیم.

او گفت: احتمال می‌دهیم که تا سه شنبه و چهارشنبه این هفته، گرمای هوا بر همین اساس باقی باشد و نیاز به همکاری مشترکان داریم. در کنار صنایع که همکاری کامل را دارند، مشترکان خانگی نیز در همکاری‌ها شرکت کردند و انتظار داریم امروز این همکاری را برای رفع نزدیک به ۲ تا ۳ هزار مگاوات مصرف مازادی که وجود دارد نیز داشته باشیم.

یاقوتی در پایان بیان کرد: سرمایش نزدیک به ۴۰ درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهد و راهکار آن نیز ساده است. به طور مثال، از تجهیزات سرمایشی اضافه‌ای که وجود دارد، تا حد امکان کاسته شود.  کم کردن دور کولر‌های آبی موثر است، در مورد کولر‌های گازی نیز با تنظیم کردن ترموستات، تاثیرات را شاهد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا