بارش پراکنده باران در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در اراک، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرج و تهران خبر داد و اعلام کرد: بارش پراکنده باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب غرب کشور و ارتفاعات یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

از امشب تا روز سه‌شنبه، افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی از ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیر ضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفس توصیه کرده است.

امروز همچنین انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی در بخش‌های جنوب غرب کشور و ارتفاعات یزد و کرمان پیش‌بینی شده است.

طی امروز و فردا در بخش‌های شرقی استان فارس، شمال و غرب هرمزگان، جنوب یزد و کرمان و بخش‌های شمالی سیستان و بلوچستان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

امروز (شنبه) خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، و روز (دوشنبه) خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان مواج است.

سازمان هواشناسی افزایش ارتفاع موج را در نواحی ساحلی یک تا ۱/۵ متر و در فراساحل ۲ تا ۲/۵ متر پیش‌بینی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا