بانک جهانی: فقر مطلق در هند به نصف کاهش یافته است

نشریه اکونومیک تایمز روز دوشنبه با استناد به گزارش بانک جهانی اعلام کرد که فقر مطلق در هند، دومین کشور پرجمعیت جهان، بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹، به میزان ۱۲.۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، این میزان از ۲۲.۵ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۱۰.۲ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و شیب این نزول در مناطق روستایی بسیار بیشتر از مناطق شهری بوده است.

در گزارش بانک جهانی دو رویکرد برای برآورد فقر مطلق دنبال شده است. در این گزارش آمده است که از نظر کیفی، هر دو رویکرد سطوح و روندهای مشابهی را در تعداد افراد زیر خط فقر به میزان درآمد ۱.۹۰ دلار نشان می دهند: فقر در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲.۳ درصد کمتر از سال ۲۰۱۱ است.

این مطالعه نشان داد که فقر مطلق در هند از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به ۱۹.۱ درصد رسیده است. فقر در ۴ سال پس از آن شاهد کاهش شدیدتر ۹.۱ درصدی بود و به ۱۰ درصد رسید.

آمارها نشان می دهد فقر مطلق در این کشور بین سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سریع ترین کاهش را در بیش از دو دهه گذشته داشته است.

در حالی که فقر روستایی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به میزان ۴.۴ درصد کاهش یافت، در دوره چهار ساله بعدی از ۲۱.۹ درصد به ۱۱.۶ درصد کاهش یافت.

در همین حال، فقر شهری کاهش شدید ۶.۶ واحد درصدی را تجربه کرد – از ۱۲.۹ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۶.۳ درصد در سال ۲۰۱۹ رسید. این گزارش همچنین به تعدیل نابرابری مصرف البته با سرعت کمتر نیز اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا