برق اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند، قطع می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، ادارات باید مصرف برق خود را ۳۰ درصد در ساعت کاری کاهش دهند و در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار و در صورت رعایت نکردن، برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.

انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، “مصطفی رجبی مشهدی” افزود: امروز نیز شاهد رشد ۲ هزار و ۳۰۰ مگاواتی در مصرف برق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیک مصرف برق امروز به  ۵۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید که نشانگر افزایش شدید مصرف است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: برای مدیریت مصرف اقدام‌های گسترده‌ای انجام شده است.

رجبی مشهدی گفت: امسال مصرف برق اداره‌ها به طور ویژه و با نصب کنتورهای هوشمند کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه  هیات دولت، اداره‌ها باید مصرف برق خود را ۳۰ درصد در ساعت کاری کاهش دهند و در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می‌کنند و در صورت رعایت نکردن برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: این اقدام‌ها برای تامین پایدار برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، اداره‌ها باید پس از پایان ساعت کاری، نسبت به خاموش کردن دستگاه‌های سرمایشی و روشنایی‌های غیرضروری اقدام کنند.

رجبی مشهدی  گفت: با توجه افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعت اوج مصرف برق که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی ۲۵ درجه امری بسیار مهم و کمک‌کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو درباره جزئیات مشوق‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق، گفته بود: از ابتدای خردادماه، مشترکان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف، پنج برابر تعرفه برق هر کیلووات یعنی معادل ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

وی افزود: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌هایی پیش‌بینی کردیم که با انجام اقدام‌های کوچک مدیریت مصرفی می‌توانند پاداش لازم را برای صرفه‌جویی بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا