برنامه مجلس برای تغییر قیمت بنزین اعلام شد

به تازگی دولت مردان طرح تغییر قیمت بنزین و ساختار یارانه ای آن را ارائه داده اند. از همین رو در روزهای گذشته حواشی زیادی برای قیمت جدید و پیشنهادی بنزین در محافل رسانه ای مطرح شده و همچنین مسئولان مختلفی از جمله نمایندگان مجلس در مورد این موضوع صحبت کرده اند.

در میان اظهار نظر مخالفان و موافقان طرح بنزین ۲۰ هزار تومانی ، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت و گویی را با خبرگزاری ایسنا داشته و اعلام کرده است که مجلس اجازه چنین اقدامی را صادر نمی کند. احمد مرادی ضمن رد اخبار منتشر شده در خصوص افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: بنده به عنوان نایب رئیس کمیسیون انرژی تاکید می کنم که تا به امروز هیچ مبحثی در خصوص افزایش قیمت فراورده های نفتی در کمیسیون مطرح نشده است. مردم به این شایعات توجه نکنند.

وی در ادامه اظهار کرد: واقعا جامعه امروز کشش افزایش قیمت هیچ کالا یا خدماتی را ندارد. سطح درآمد مردم پایین آمده و شیوع کرونا نیز مردم را آسیب پذیر کرده است. نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم نگران نباشند. مجلس اجازه افزایش قیمت نه تنها بنزین بلکه هیچ یک از فرآورده های نفتی را نخواهد داد. دولت نیز در چند ماه پایانی وارد این عرصه نخواهد شد.

در حال حاضر طرح افزایش و تغییر قیمت بنزین و نظام جدید تخصیص یارانه سوخت، به دلیل عدم کاهش محسوس قاچاق بنزین با طرح بنزین سه هزار تومانی عنوان شده و این بار دولت مردان می خواهند تا برای دومین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، قیمت بنزین آزاد را فراتر از بهای رسمی کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام کنند و با این اقدام به دنبال قطع زنجیره قاچاق بنزین از ایران هستند.

البته این موضوع در قالب طرح اولیه رسانه ای شده و در چند ماه گذشته هم شاهد بودیم که بارها بحث تغییر ساختار سهمیه بندی و قیمت بنزین اعلام گردیده بود. اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و چالش های پیش روی عموم جامعه، برخی نهادهای مربوطه از اجرای طرح های تغییر قیمت بنزین جلوگیری کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا