بهترین شهرهای جهان برای دورکاری کدامند؟

ملبورن بهترین شهر جهان برای دورکاری معرفی شد.

موسسه نست پیک در گزارشی به رتبه بندی بهترین شهرهای جهان برای دورکاری پرداخت که در این رتبه بندی، ۷۵ شهر در سراسر جهان بر اساس معیارهایی نظیر: امنیت شغلی، مراقبت های درمانی، فرهنگ سازمانی، تفریح و سرگرمی، امکانات زیرساختی برای دورکاری و حقوق پرداختی به کارکنان رتبه بندی شده اند. یکی دیگر از معیارهای مد نظر نست پیک، میزان واکسیناسیون شهروندان در برابر ویروس کرونا بوده است.

عمر کوچوک دره- مدیرعامل موسسه نست پیک- با اشاره به افزایش دورکاری در جهان پس از شیوع همه گیری کرونا گفت: شرکت ها مجبور شدند تا شرایط کاری خود را تغییر دهند. با میزان آشکاری شاهد آن بودیم که دورکاری با فراهم کردن انعطاف پذیری و راحتی بیشتر برای کارکنان، به افزایش بهره وری در بسیاری از شرکت ها کمک کرد و به لطف زیرساخت ها، می توان از هر جایی کار کرد.

به گفته کوچوک دره، پس از شیوع همه گیری بسیاری از شاغلین در نتیجه فرصت دورکاری ترجیح دادند از شهرهای بزرگ تر به نقاط کم جمعیت تر و ارزان تری بروند.

از جمله نکات جالب رتبه بندی امسال می توان به حضور پررنگ شهرهای آسیایی در رده های نخست اشاره کرد تاجایی که پنج شهر از ۱۰ شهر نخست در این منطقه قرار گرفته اند. همچنین هیچ شهری از آمریکا در بین رتبه های برتر دیده نمی شود که از جمله دلایل اصلی آن ها، هزینه بالای مسکن در این شهرها بوده است. بیشترین صعود در رتبه بندی امسال نسبت به رتبه بندی سال قبل نیز به ترتیب متعلق به شهرهای زاگرب (کرواسی)، پراگ (جمهوری چک)، لیسبون (پرتغال)، ریکاویک (ایسلند)، تالین (استونی)، آتن (یونان)، سیدنی (استرالیا)، دوبی (امارات متحده) و مکزیکو سیتی (مکزیک) بوده است.

بهترین شهرهای جهان برای دورکاری

۱- ملبورن- استرالیا

۲- دوبی- امارات متحده

۳- سیدنی- استرالیا

۴- تالین- استونی

۵- لندن- انگلیس

۶- توکیو- ژاپن

۷- سنگاپور

۸- گلاسکو- اسکاتلند

۹- مونترال- کانادا

۱۰- برلین- آلمان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا