تحریم‌ها همچنان پابرجاست اما صنعت هوایی ایران مقاوم‌ شده‌است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تحریم‌های صنعت هوایی همچنان وجود دارد و بعضا تشدید می‌شود، اما استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها، ما را نسبت به تحریم‌ها بسیار مقاوم کرده است.

محمد محمدی‌بخش در نشست خبری سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هیچ کدام از عوامل محدودکننده ما در صنعت هوایی کاسته نشده، گفت: تحریم‌ها همچنان وجود دارد و بعضا با توجه به موضوعات پیش‌آمده در داخل یا خارج از کشور، تشدید می‌شود. کما اینکه هنوز اروپا نه تنها هیچ اقدام اثربخشی در حوزه تحریم‌ها انجام نداده، بلکه به شدت آن اضافه کرده است و ما با این موضوع دست به گریبانیم.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع نیروی انسانی ماهر و کارآمد در صنعت هوایی اظهار کرد: ارتقای سطح سازمان هواپیمایی به عنوان نهادی که بتواند قدرت داشته باشد که بتواند در حوزه تولید، طراحی ‌ساخت را انجام دهد حائز اهمیت است و ما از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را می‌کنیم. استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و خود مجموعه صنعت هوانوردی که به عنوان زیرساخت ایجاد شده و به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها آورده‌ای برای ما داشت که ما را نسبت به تحریم‌ها بسیار مقاوم کرده است.

۲۰۸۴ پرواز اربعین در دو هفته انجام شد 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با توجه به کاهش کرونا و درخواست بالای سفر، پیش‌بینی ما این بود که سال متفاوتی داشته باشیم، افزود: از این رو چند اقدام را در دستور کار قرار دادیم. یکی بحث قیمت بود که با بررسی‌های کارشناسی قیمت را تعیین کرده و در مدت زمان مشخص‌شده دو هفته‌ای به آن پایبند بودیم. موضوع دیگر افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها بود که ما از ۲۱ فرودگاه ایران به مقصد نجف و بغداد پرواز داشتیم، همچنین با توجه به حجم مسافر، ترمینال سلام را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم عملیات اعزام و ورود مسافر را در شان جمهوری اسلامی انجام دهیم.

محمدی‌بخش با اشاره به آمار پروازهای اربعین بیان کرد: ما به صورت معمول مجوز ۱۲۰ پرواز هفتگی به عراق را داریم که ۹۰  درصد پروازها از نجف انجام می‌شود. در ایام اربعین ابتدا مقرر شد ۲۵۰ پرواز هفتگی انجام شود، که ما درخواست افزایش این تعداد را داشتیم تا جایی که در بازه زمانی دو هفته تا ۳۰ شهریورماه، ۲۰۸۴ پرواز انجام شد و مجموع مسافران ورودی و خروجی در این مدت، ۲۵۷ هزار و ۸۷ نفر بود.

وی‌ ادامه داد: با وجود این فرودگاه نجف ظرفیت نداشت که پرواز بیشتری اضافه کنیم. رعایت ایمنی با توجه به تعداد پروازها، خط قرمز ماست و تلاش داشتیم هیچ کار غیرایمنی صورت نگیرد و همچنین در ۱۰ روز آخر تابستان هم اوج کار صنعت هوانوردی بود در کنار پروازهای داخلی و خارجی که ما تلاش کردیم در عین حال به واسطه اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده و هماهنگی با وزارت اطلاعات و شرکت‌های هواپیمایی، کمترین دغدغه را درباره حضور مردم داشتیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا