تحریم ها بر فعالیت دریانوردان اثر نگذاشت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطالبات صنفی دریانوردان و افزایش حقوق و دستمزد آنها را مطرح کرد و گفت: تحریم ها بر فعالیت دریانوردان اثر نگذاشت.

محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه علیرغم شیوع کرونا، لحظه‌ای فعالیت‌های دریایی در همه حوزه‌ها به هیچ وجه متوقف نشد، گفت: دریانوردان اعم از دریانوردان ناوگان تجاری، نفتکش، نیروهای مسلح، فلات قاره، ناوگان صیادی، ناوگان اکتشافی و پژوهشی، ناوگان خدمات دریایی سازمان بنادر، ناوگان جستجو و نجات دریایی و همه کسانی که شبانه روزی تلاش می‌کردند با وجود تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی به فعالیت ادامه دادند. و تحریم‌ها نتوانست بر تلاش دریانوردان اثر بگذارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به معرفی مطالبات دریانوردان پرداخت و گفت: بخشی از دریانوردان در خصوص حقوق و دستمزد مطالبه داشتند و خواستار هم‌طرازی با دریانوردان ناوگان‌های بین‌المللی خصوصاً ناوگان اقیانوس پیما هستند.

وی درباره واکسیناسیون دریانوردان گفت: وزارت بهداشت اعلام کرد: دریانوردان در اولویت سوم هستند. منتظریم در فراخوان جدیدی که اعلام می‌شود دریانوردان را قرار دهیم تا ریسک کار آنها کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مطالبه مسکن دریانوردان اشاره کرد و گفت: همچنین خواستار اصلاح قراردادها هستند که قرار است به دستور وزیر راه، قرارداد مصوب یکپارچه برای دریانوردان تدوین شود.

وی به صدور گواهی شایستگی و حرفه‌ای دریانوردان و تمدید آن اشاره و اظهار کرد: برخی دریانوردان می‌گویند پرداخت حقوق‌ها به صورت ارزی نیست بلکه به صورت معادل ریالی و پایین‌تر از نرخ واقعی ارز داده می‌شود که امیدواریم شرکت‌های کشتیرانی در این خصوص تجدید نظر کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا