تسهیل سفرهای داخلی و خارجی برای واکسینه‌ شده‌ها در آینده نزدیک

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با افزایش واکسیناسیون و بهبود وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور محدودیت‌هایی مانند سفر برای آن‌هایی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند، کاهش می‌یابد اما در این شرایط نیز باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

رضا نفیسی اظهار کرد: تغییر و تسهیل محدودیت‌های کرونایی در حوزه‌هایی مانند سفر برای افرادی که به صورت کامل واکسینه شده و دو دُزشان را دریافت کرده‌اند، همواره جزو موضوعات مورد بحث است اما هنوز به تصمیم نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم چرا که افراد واکسینه شده هم از ابتلاء در امان نیستند و می‌توانند، ناقل باشند. البته در این زمینه کاملا تابع دستگاه‌های متولی و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده هستیم.

وی با بیان اینکه اگر پروتکل جدیدی در این زمینه ابلاغ شود آن را به سرعت اجرایی خواهیم کرد، افزود: مسلما در ماه‌های آتی اگر واکسیناسیون گسترش پیدا کند و وضعیت شیوع ویروس کرونا بهبود یابد، محدودیت‌ها برای افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند، تغییر خواهد کرد همانطور که کشورهای دیگر مطابق با استانداردهای جهانی این کار را انجام داده‌اند اما همه مردم باید همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حتی در شرایط کاهش محدودیت‌های کرونایی مد نظر قرار دهند.

واکسیناسیون رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل 

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: کاری که در حوزه گسترش واکسیناسیون انجام دادیم اینکه بیش از یک ماه است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون راننده‌های درون شهری و برون شهری انجام شد و پس  از آن فهرست دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل را نیز برای واکسیناسیون اعلام کردیم و آن‌ها نیز دُز اول خود را دریافت کردند.

به گفته نفیسی، یکی از دلایلی که راننده‌ها در اولویت شغلی برای واکسیناسیون قرار گرفتند این بود که آن‌ها در طول شبانه روز در فضای بسته  خودروهای خود (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری) با مردم مختلفی در تماس هستند که ممکن است ناقل باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز تسهیلاتی برای سفرهای زمینی مسافران خارجی در نظر گرفته شده که مختص واکسینه شده‌هاست، اضافه کرد: به عنوان مثال می‌توان به تسهیلاتی برای مسافران کشور آذربایجان اشاره کرد که برای سفر از نخجوان به باکو مجبورند از منطقه‌ای در مرزهای ایران تردد کنند و با توجه به انجام واکسیناسیون در این کشور و اینکه در این مسیر از خودورهایشان پیاده نمی‌شوند، به آن‌ها اجازه تردد دادیم.

رییس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: امیدواریم در آینده نزدیک واکسیناسیون در کشور گسترده‌تر شود و مردم بیشتری واکسن بزنند تا محدودیت‌های کرونایی کاهش پیدا کند و شاهد تسهیل سفر و ارائه خدمات دیگر به مردم باشیم. البته بررسی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و اگر وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و گسترش واکسیناسیون بهبود پیدا کند، این تغییرات محتمل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا