تعرفه گاز صنایع مطابق قانون بودجه، ماهیانه تغییر می‌کند

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: تعرفه گاز صنایع مطابق بند”ط” تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مصوبه مجلس شورای اسلامی به صورت ماهانه تعیین و ابلاغ می گردد.

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به رشد شدید مصارف به خصوص در بخش خانگی و تجاری در ماه‌های سرد سال، مدیریت شبکه عرضه گاز در ماه‌های مزبور از طریق تخصیص احجام گاز به بخش‌های مصرف کننده بر اساس اولویت تعیین شده در شبکه صورت می‌گیرد و علیرغم تمهیدات لازم برای تولید حداکثری گاز و استفاده از مخازن ذخیره گازی و همچون ذخایر سوخت مایع در نیروگاه‌ها، به ناچار جهت جبران کسری گاز و تأمین گاز در بخش خانگی و تجاری که اولویت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران می‌باشد، محدودیت‌هایی در صنایع مختلف اعمال می‌گردد.

وی افزود: به همین خاطر و با توجه به مجوزهایی که از نهادهای بالادستی هم ازسوی وزارتخانه و هم شورای عالی امنیت ملی صادر شده است، محدودیت‌هایی را برای صنایع سیمانی، پتروشیمی و فولاد صورت پذیرفته شده است و در حال اجرا قرار دارد و تا زمانی که وضعیت مصرف بدین صورت باشد آنها را اعمال می‌کنیم و مطابق دستورالعمل‌ها فرایندهای اجرایی را پیش می بریم. البته سیمانی‌ها در چهار ماهه آخر سال باید با سوخت مایع تأمین شوند.

سخنگوی شرکت ملی گاز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعرفه گاز صنایع افزایش پیدا کرده یا خیر، پاسخ داد: تعرفه گازبهاء بخشی از صنایع یعنی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولادی، صنایع فلزی، سیمان و صنعتی بر اساس بند”ط” تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی به صورت ماهانه تعیین و ابلاغ می‌گردد.

در واقع گاز برخی از این صنایع معادل سوخت پتروشمی‌ها محاسبه می‌شود و مطابق جدول زیر که البته تا مهرماه منتشر شده و از قانون بودجه ۱۴۰۰ گرفته شده است، به صورت ماه به ماه تغییر می‌کند.

تعرفه گاز صنایع مطابق قانون بودجه، ماهیانه تغییر می‌کند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا