توافقات مهم ایران و قطر در حوزه حمل‌ونقل هوایی و دریایی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای قطری خود برای راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور واستفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران خبر داد.

وزیر راه اظهار کرد:  در سفر به قطر راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم این سفر زمینه ساز دیدار‌ها و مذاکرات بازرگانان دو کشور در آینده نزدیک و با هدف گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.

وی با اشاره به سطح بالای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور افزود: در این سفر همچنین بازدید‌هایی از بنادر تجاری و فرودگاه‌های قطر خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با توجه به عزم مقامات سیاسی دو کشور برای ارتقای روابط، زمینه‌های همکاری فعالان اقتصادی دو طرف را فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که امیدواریم با حضور رئیس جمهور در قطر به توافقات خوبی در زمینه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقلی دست پیدا کنیم به اهمیت راهبردی ایران در منطقه و وقوع آن در تقاطع کریدور‌های شرقی غربی و شمالی جنوبی اشاره و تصریح کرد: توسعه روابط با کشور‌های همسایه از راهبرد‌های اصلی سیاسی و اقتصادی دولت است و ما تاکنون در سفر‌های مختلفی که داشته ایم تلاش کرده ایم زمینه گسترش روابط دو کشور را فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا