توسعه روابط کره شمالی و چین

به گزارش تجارت ایران و چین، بنا به اعلام رسانه دولتی پیونگ‌یانگ کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی در نامه‌ای خطاب به شی جین پینگ نوشت: کره‌شمالی به فکر افزایش روابط با چین به شکل پایدار است. رهبر کره‌شمالی این نامه را در پاسخ به پیام تبریک رئیس‌جمهور چین در هفتاد و سومین سالگرد تاسیس کره شمالی انجام داد.

در گزارشی که توسط ایسنا و به نقل از یونهاپ منتشر شده، آمده است: کیم جونگ اون در این نامه نوشت: من خیلی خوشحالم از اینکه شاهد افزایش همکاری و دوستی صمیمانه بین “جمهوری دموکراتیک خلق کره” و چین هستم. در حالی که باید چالش‌های خبیثانه و نیروهای متخاصم را از میان برداریم.

وی خاطرنشان کرد که روابط دو کشور رشد و توسعه روز افزونی نیز خواهد داشت.

کره شمالی در میان بن‌بست طولانی درخصوص مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا، روابطش را با سایر کشورهای سوسیالیستی از جمله چین و روسیه تقویت کرده است.

خواهر کیم جونگ اون، کیم یو-جونگ پیشنهاد اخیر “مون جه این”، رئیس جمهور کره جنوبی را برای اعلام رسمی پایان جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ یک “ایده تحسین برانگیز” تلقی کرد و همچنین خاطرنشان کرد که اگر سئول آنچه را که وی “سیاست خصمانه شدید” در قبال کره شمالی خوانده بود حذف کند، پیونگ‌یانگ مایل است تا پیرامون توسعه روابط بین دو کره‌ بحث کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا