تولید برق نخستین نیروگاه بادی عربستان آغاز شد

در راستای برنامه تقویت پروژه های تجدیدپذیر و آزادسازی نفت بیشتر برای صادرات، نخستین نیروگاه بادی عربستان سعودی با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات تولید برق را آغاز کرد.

طبق بیانیه صادره از سوی شرکت انرژی پاک اماراتی مصدر، دومه الجندل که توسط شرکت مصدر و شرکت EDF فرانسه در بخش شمالی عربستان سعودی ساخته شده است، بمحض تکمیل شدن برق ۷۰ هزار خانه را تامین خواهد کرد.

اولیویه مارشان، مدیر پروژه شرکت بادی دومه الجندل در بیانیه ای گفت: ما اکنون به همراه شرکا و پیمانکارانمان به دنبال تکمیل ساخت این پروژه در ماههای آینده هستیم.

نیروگاه دومه الجندل تحت قرارداد ۲۰ ساله خرید برق با شرکت تامین برق سعودی که زیرمجموعه شرکت الکتریسیته سعودی است، برق تامین خواهد کرد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در آوریل پروژه خورشیدی فوتو ولتائیک سکاکا را که نخستین پروژه تجدیدپذیر در این کشور است، با ظرفیت تولید ۳۰۰ مگاوات برق افتتاح کرد.

طبق اعلام وزارت انرژی عربستان سعودی، مجموع ظرفیت پروژه های تجدیدپذیر شامل دو پروژه سکاکا و دومه الجندل ۳.۶۷ گیگاوات است. این پروژه ها برق بیش از ۶۰۰ خانوار را تامین کرده و انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان بیش از هفت میلیون تن کاهش خواهند داد. برگزاری مناقصه این پروژه ها با توافقنامه های ۲۵ ساله خرید برق با شرکت تامین برق سعودی حمایت شده است.

بر اساس گزارش پلاتس، عربستان سعودی سهم ۵۰ درصدی گاز و تجدیدپذیرها در سبد انرژی این کشور تا سال ۲۰۳۰ و حذف استفاده از حدود یک میلیون بشکه در روز گاز مایع مورد استفاده به عنوان سوخت در تولید برق و تصفیه آب را هدف گذاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا