تولید خودروهای برقی ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در اروپا را نابود می کند

مسئول بازار اینترنتی کمیسیون اروپایی گفت: پیش بینی می‌شود که رفتن به سمت خودروهای برقی به از دست رفتن ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در سراسر اروپا منجر شود.

تیری برِتون، مسئول بازار اینترنتی کمیسیون اروپایی گفت که رفتن اروپا به سمت استفاده از خودروهای برقی، به از دست رفتن ۶۰۰ هزار فرصت شغلی منجر می‌شود.

وی که درباره برنامه اتحادیه اروپا در الزام خودروسازان به صفر کردن آلاینده‌های دی اکسید کربن در خودروها تا سال ۲۰۳۵ که درواقع به ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سطح اروپا منجر می‌شود، سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر ۱۲.۷ میلیون نفر به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در صنعت خودروسازی اروپا مشغول به کار هستند که معادل ۶.۶ درصد کل اشتغال در سطح این اتحادیه است.

برتون ادامه داد: رفتن به سمت خودروهای برقی صدها هزار فرصت شغلی و حتی تا ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در اتحادیه اروپا را نابود می‌کند.

برتون تاکید کرد که توقف تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی و گذار به سمت تولید خودروهای برقی بزرگ‌ترین دگرگونی صنعتی است که اروپا تا به حال تجربه کرده است.

توافقات اولیه در این زمینه بین اعضای پارلمان اروپا، کمیسیون اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی هفته گذشته حاصل شده است. برای تبدیل شدن به قانون، موضوع ممنوع شدن تولید خودروهای گازوئیلی و بنزینی باید هم در پارلمان اروپا و هم در شورای اروپا به تصویب برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا