تولید لوازم خانگی ۱۷ درصد افزایش یافت

تولیدات صنعتی طی ۴ ماه نخست امسال رشد چشمگیری داشته و در گروه لوازم خانگی شاهد رشد ۱۷ درصدی بوده‌ایم.

بر اساس گزارش معاونت طرح و برنامه این وزارتخانه، به دنبال استمرار اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها و تلاش و همت واحدهای تولیدی، رشد تولید در ۲۰ محصول منتخب صنعتی در چهار ماه نخست سال به ثبت رسید.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی این معاونت، در چهار ماه نخست سال جاری، بیشترین آمار تولید مربوط به روغن ساخته شده نباتی، ماشین لباس‌شویی، کمباین و شمش آلومینیوم است.

همچنین در این مدت بیش از ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری، ۲۲ هزار و ۴۱۵ دستگاه وانت، ۵۳۸ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون، ۲۱۶ دستگاه کمباین و پنج هزار و ۹۳۷ دستگاه تراکتور در کشور تولید شده است که در بخش تولید کمباین نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد قابل توجه و نزدیک به ۳۰ درصدی ثبت شده است.

در گزارش مذکور تعداد لوازم‌خانگی تولید شده در بازه زمانی چهار ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار دستگاه (افزایش ۱۷.۲ درصدی در هم‌سنجی با پارسال) اعلام شده که سهم یخچال و فریزر ۶۹۲ هزار دستگاه (رشد تولید ۲۰.۴ درصدی) و سهم ماشین لباس‌شویی بیش از ۴۳۰ هزار دستگاه (رشد تولید ۳۶.۲ درصدی) بوده است.

بخش دیگر این گزارش به رشد ۳.۸ درصدی تولید محصولات پتروشیمی و تولید ۲۱ میلیون تنی این محصولات اشاره کرده است. در حالی که تولید پودر شوینده از حدود ۲۱۶ هزار تن در چهار ماه نخست سال ۹۹ به ۱۷۸.۵ هزار تن در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

در بخش کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز فولاد خام با ۱.۵ درصد رشد به ۹.۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده است و برای شمش آلومینیوم با تولید ۱۷۵ هزار و ۶۰۰ تن، رشد نزدیک به ۳۱ درصدی ثبت شده است.

در این گزارش همچنین میزان تولید کاتد مس، ظروف چینی و شیشه جام در این بازه زمانی به ترتیب یک‌صد هزار تن، ۱۹.۶ هزار تن و ۴۴۲.۴ هزار تن عنوان شده که نشان‌دهنده رشد ۵.۳ درصدی تولید کاتد مس، افزایش نزدیک به ۳۱ درصدی ظروف چینی و رشد ۳۰ درصدی شیشه جام نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا