ثبت دومین کاهش ماهانه قیمت نفت

هر دو شاخص نفتی دومین کاهش ماهانه را ثبت کردند. نفت برنت حدود ۴ درصد و نفت WTI حدود ۷ درصد از ارزش خود را در ماه جولای از دست دادند.

 از آنجایی که توجه بازار به نشست بعدی اوپک پلاس و کاهش انتظارات برای افزایش تولید این گروه جلب شده است، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از ۲ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۲ دلار و ۱۴ سنت افزایش ۱۰۳.۹۷ دلار فروخته شد.

 هر بشکه نفت خام آمریکا با ۲ دلار و ۲۰ سنت افزایش ۹۸.۶۲ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی دومین کاهش ماهانه را ثبت کردند. نفت برنت حدود ۴ درصد و WTI حدود ۷ درصد از ارزش خود را در ماه جولای از دست دادند.

پس از اینکه شرکت بیکر هیوز آمار خود را منتشر و اعلام کرد که حفاران آمریکایی ۲۳ ماه متوالی است که بر تعداد دکل های فعال نفتی خود افزوده‌اند، نفت مقداری از افزایش قیمت خود را از دست داد.

حفاران آمریکایی در ماه جولای ۱۱ دکل به دکل های فعال اضافه کردند و تعداد دکل‌های  نفت خود را برای بیست و سومین ماه متوالی افزایش داده‌‌اند.

تعداد دکل‌های فعال گازی نیز پس از ۱۰ ماه متوالی افزایشی، در ماه جولای بدون تغییر ماند.

افزایش ارزش بازار بورس و تضعیف ارزش دلار نیز سبب تقویت قیمت نفت شده است.

سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه نشست ۳ آگوست گروه اوپک پلاس هستند.

منابع آگاه از ادامه سطح فعلی خبر می‌دهد و برخی افزایش ملایم می‌گویند.

به گفته تحلیلگران، افزایش تولید برای اوپک پلاس دشوار خواهد بود، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان این گروه در افزایش تولید خود بر طبق سهمیه‌هایشان با چالش روبرو هستند.

پایبندی اوپک پلاس به قرارداد تولید در ماه ژوئن ۳۲۰ درصد بوده‌ است، این بدان معناست که این گروه ۲.۸۴ میلیون بشکه در روز کمتر از میزان مورد توافق تولید داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا