جابه‌جایی رایگان زوار اربعین از شلمچه تا اهواز‌

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در کنار انتقال رایگان زوار از شلمچه تا اهواز، چهار رام قطار فوق‌العاده به صورت روزانه پیش‌بینی کرده‌ایم و براساس نیاز منطقه، قطارها از اهواز اعزام خواهد شد.

سعید رسولی با اشاره به تمهیدات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای عملیات بازگشت زوار از پایانه مرزی شلمچه، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کردیم، از مرز شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز قطار یک‌سره و شبانه‌روزی برقراری شود تا زائران به صورت رایگان جابه‌جا شوند.

* اختصاص ریل‌باس برای انتقال زوار از شلمچه تا خرمشهر و اهواز‌

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بیان کرد: برای رفاه حال زائران در مسیر شلمچه – خرمشهر ۲ دستگاه ریل‌باس‌ اختصاص داده‌ایم و با ۲ دستگاه ریل‌باس خدمات‌رسانی به زوار از مرز شلمچه تا خرمشهر انجام می‌شود، همچنین یک دستگاه ریل‌باس از خرمشهر به اهواز در نظر گرفتیم که در حال حاضر زائران را از خرمشهر به اهواز رایگان منتقل می‌شوند.

* جابه جایی ۵هزار زائر از مرز شلمچه

وی با بیان اینکه عملیات بازگشت زوار اربعین از بعدازظهر ۵ مهر مصادف با اربعین حسینی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر عملیات بازگشت زوار از طریق قطار به خوبی در حال انجام است.

رسولی گفت: تا روز گذشته تعداد ۵ هزار نفر جابه‌جایی زوار از شلمچه به خرمشهر و اهواز داشته ایم و تا زمانی که زوار برگردند، آماده خدمت‌رسانی به آنها هستیم.

* اختصاص روزانه چهار رام قطار فوق العاده با مبدأ اهواز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی خوبی که وزارت راه و شهرسازی انجام داده است عملیات بازگشت زوار از مرز شلمچه با قطار به خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه براساس گزارش ستاد اربعین سعی می‌کنیم امکانات را به کار بگیریم، گفت: البته قطارهای ما از قبل برای پاسخگویی به تقاضای سفر، آماده شده بود چون ایام، ایام زیارتی است این قطارها برای سفر به مشهد مقدس آماده شده بود و مسافران از قبل بلیت خریداری کرده بودند اما برای مرز شلمچه و اهواز در قطار فوق‌العاده اختصاص دادیم و گاهی اوقات از قطارهایی که ضریب اشغال کمتری در برخی مسیرها دارند استفاده و جایگزین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از اعزام قطار فوق‌العاده به خوزستان خبر داد و افزود: این قطارها در اهواز مستقر هستند و روزانه علاوه بر قطارهای برنامه‌ای موجود که در مسیر جنوب سیر می‌کنند، چهار رام قطار به صورت روزانه پیش‌بینی کرده‌ایم و براساس نیاز منطقه، قطارها اعزام خواهد شد.

* اختصاص قطار رایگان بین شهر ری و ورامین

وی اظهار کرد: در این مدت برای کسانی که توفیق سفر اربعین را در کشور عراق نداشتند و قصد داشتند در کشور خودمان مراسم اربعین را برگزار کنند، قطارهای فوق‌العاده‌ای برقرار شد که بین شهرری و حرم مقدس شاه‌عبدالعظیم به ورامین سیر داشت و جابه‌جایی مردم را به صورت رایگان انجام می‌داد.

* از نظر تهیه بلیت مشکلی برای زائران نیست

رسولی درباره خرید بلیت قطار عنوان کرد: در حال حاضر تهیه بلیت قطار از طریق تلفن همراه هم امکانپذیر است؛ همچنین همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در ایستگاه راه‌آهن جنوب آماده خدمت‌رسانی هستند و ظرفیت قطار برای زوار در مسیر تهران در نظر گرفته شده است و از نظر تهیه بلیت مشکلی برای زائران نیست، البته همانگونه که گفته شد از شلمچه تا خرمشهر و خرمشهر به اهواز به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متناسب با اعلام نیاز زوار، قطارها اعزام خواهند شد.

* اختصاص قطار در اهواز برای جاماندگان اربعین

وی اضافه کرد: همچنین ما با عده‌ای از زوار مواجه‌ایم که به مرز شلمچه آمده بودند تا به زیارت اربعین بروند اما مرز بسته شده بود و نتوانستند، این افراد دلشکسته هستند، اما نخواستیم بیش از این دچار مشکل شوند،که برای برگشت این تعداد زوار نیز قطار اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه اینجانب نیز در خرمشهر مستقر هستم، گفت: برای اضافه کردن قطارها برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا