جذب ۸۵۰۰ کارجو به بازار کار با سامانه جست وجوی شغل

معاون اشتغال وزیر کار از ثبت ۳۳۵ هزار تقاضای اشتغال در سامانه جست وجوی شغل طی شش ماه گذشته خبر داد و گفت: ۸۵۰۰ نفر از این طریق جذب بازار کار شده اند.

محمود کریمی بیرانوند با اشاره به راه اندازی سامانه جست وجوی شغل، اظهار کرد:  این سامانه با هدف کاهش هزینه های جست وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی درباره ویژگی های سامانه، افزود: این سامانه درگاهی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز به آن مراجعه و اطلاعات خود را ثبت می‌کنند و کارجویان نیز با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت‌نام اطلاعات خود اقدام می کنند تا کار مورد نظر را پیدا کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره آمار تعداد متقاضیان اشتغال ثبت شده و کارفرمایان متقاضی نیروی کار در سامانه گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر جوینده کار، ۳۱۵۰ کارفرمای متقاضی نیروی کار و ۱۷۰ هزار فرصت شغلی اعلامی از سوی کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید در سامانه ثبت شده و ۸۵۰۰ نفر از این طریق جذب بازار کار شدند.

کریمی بیرانوند در عین حال از ثبت ۳۳۵ هزار تقاضای اشتغال در سامانه رصد وزارت کار طی شش ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان اشتغال ثبتی در شش ماهه نخست امسال ۲۰۰ هزار تقاضا بوده که با احتساب آمار شش ماهه دوم جمعاً تا پایان بهمن ماه ۵۳۵ هزار تقاضا در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار، جمع‌آوری تعهدات کمّی اشتغال استانها، ویژگی های بازار کار و منابع انسانی موجود و قابلیت های توسعه پذیری ذیل زیست‌بوم ملی اشتغال با روزآمدسازی سامانه ملی رصد اشتغال صورت گرفته و همه دستگاه‌های مسئول این تعهدات را در سامانه هوشمند رصد اشتغال ثبت می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا