خاموشی زمستان در انتظار اوکراین

اوکراین در حال مذاکره با آمریکا برای دریافت وام ۱.۵ میلیارد دلاری برای تامین مالی خرید گاز و جبران کمبود گاز برای زمستان این کشور است.

خبرگزاری بلومبرگ امروز شنبه اعلام کرد که اوکراین در حال مذاکره با بانک صادرات و واردات ایالات متحده (EXIM Bank) برای دریافت وام ۱.۵ میلیارد دلاری برای تامین مالی خرید گاز است.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، این موضوع در گفت‌وگوی دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین و جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا مطرح شده است. این منبع رسانه‌ای مشخص نکرده است که مذاکرات در مورد این وام در چه مرحله‌ای است.

 یوری ویترنکو، رئیس هیئت مدیره شرکت اوکراینی «نفت وگاز» دیروز جمعه از برنامه‌ریزی برای جمع آوری ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز تا نوامبر خبر داد.

پیش از آن، در پایان ماه ژوئن، ویترنکو اشاره کرد که اوکراین در حال مذاکره با ایالات متحده در مورد امکان تامین مالی گاز طبیعی برای ایجاد ذخایر در زمستان آینده است.

به گفته وی، قبل از شروع فصل گرما، مسئولان در نظر دارند ۱۹ میلیارد متر مکعب گاز را در انبارهای زیرزمینی ذخیره کنند که به این معناست که هزینه اضافی  هشت میلیارد دلاری لازم است.

ویترنکو در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی گاردین اذعان کرد که بدون کمک مالی غرب، اوکراین در زمستان با کمبود گاز مواجه خواهد شد که می‌تواند منجر به خاموشی در بیشتر مناطق این کشور شود.

سه شنبه گذشته، الکسی کوچرنکو، یکی از اعضای پارلمان اوکراین، هشدار داد که کشورش نمی تواند گاز را برای زمستان در حجم برنامه ریزی شده ذخیره کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا