خانی: بانک‌ها هیچ همکاری برای ساخت مسکن ندارند/وزیر اقتصاد مقصر است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت امروز بازار مسکن حاکی از این است که یا مجریان اعتقادی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن ندارند و یا توانایی اجرای این قانون را ندارند.

علی اصغر خانی درباره وضعیت بازار مسکن، بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس جلسات متعددی را برای بررسی کارشناسی طرح جهش تولید مسکن برگزار کرد و سپس این طرح در صحن مجلس به تصویب نهایی رسید و تبدیل به قانون شد اما ما امروز از دولت گلایه مند هستیم چراکه مجلس در این قانون مصوب کرد که سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود اما متاسفانه اقدامی برای ساخت این تعداد واحد مسکونی تاکنون صورت نگرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر امروز مجلس از بانک ها نیز گلایه مند است، برای وزیر اقتصاد متاسف هستیم که نمی تواند بانک ها را به درستی مدیریت کند. در این قانون مصوب شده بود که بانک ها برای ساخت مسکن همراهی کنند اما بانک ها نیز هیچ همکاری تا به امروز نداشته اند. وزیر اقتصاد نیز در این موضوع مقصر است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یا دوستان در دولت اعتقادی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن ندارند یا اگر هم اعتقاد دارند توانایی برای اجرای این قانون ندارند. اگر اعتقاد دارند چرا کار را پیش نمی برند اگر هم اعتقاد ندارند بگویند نمی توانیم قانون مجلس را اجرایی کنیم.

خانی گفت: در همه جلسات بررسی طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون عمران مسئولان دولتی و وزرا حضور داشتند، پس چرا امروز این قانون بر زمین مانده است؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا