خروج ۶۰ درصدی فروشندگان کیف و کفش یزد از بازار

آقاجعفری‌ها رئیس اتحادیه فروشندگان کیف و کفش یزد گفت: در وضعیتی هستیم که همزمان با ورود ۴۰ درصدی به بازار کیف و کفش، ۶۰ درصد از کاسبان یزدی این بازار را ترک می‌گویند.

جلال آقاجعفری‌ها گفت: بازار کیف و کفش سال به سال کم رونق شده است و دلیل آن نیز پایین آمدن قدرت خرید مردم است که به شرایط کرونا و وضعیت اقتصادی کشور مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت کیف و کفش ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: جهت بهتر شدن این وضعیت کاری از دست اتحادیه برنمی‌آید چون همه اینها به وضعیت اقتصادی و رویکرد دولت برمی‌گردد.

آقا جعفری‌ها عنوان کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که در این اتحادیه ابطال پروانه کسب رونق گرفته است و اکنون در وضعیتی هستیم که همزمان با ورود ۴۰ درصدی به این بازار، ۶۰ درصد از کاسبان این بازار را ترک می‌گویند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کیف و کفش یزد با صراحت گفت: معتقدم لازم است دولت‌مردان برای افزیش قدرت خرید مردم، اقدامات جدی انجام دهند زیرا اقتصاد گردشی ضربه‌های مهلکی به جامعه وارد کرده است.

وی اظهار کرد: از دست رفتن فرصت‌هایی چون اشتیاق خرید عید، بازگشایی مدارس و ازدواج که نقش مهمی در گردش کاری کاسبان حوزه کیف و کفش داشت، منجر به رکود این بازار در استان یزد شد.

به گفته آقاجعفری‌ها، با به فلک رسیدن گرانی‌ها و بحران‌های اقتصادی، موقعیت‌های فروش از دست رفت، اما امسال با پابرجایی مدارس، امید برای بهتر شدن فروش و رونق یافتن این بازار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کیف و کفش استان یزد بیان کرد: خوشحالی اعضای اتحادیه از گرفتن تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی قابل توصیف نیست، این در حالی است که برای فردی با داشتن پروانه ساخت، گرفتن این میزان وام دردی دوا نخواهد کرد و همچنان این بازار دچار تلاطم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا