دامداران در فروش هرکیلوشیرخام حدود ۲هزارتومان ضرر می کنند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت تمام شده شیرخام برای دامداران ۶۹۲۵تومان است اما میانگین فروش شیرخام در کشور ۴۹۰۰ تومان است. این یعنی دامداران در هرکیلو شیرخام حدود ۲۰۰۰ تومان ضرر می کنند.

اخیرا تصاویری و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شده که برخی از دامداران در اعتراض به پایین بودن نرخ مصوب شیرخام، شیرهایشان را دور ریختند. این دامداران می گویند که تامین علوفه به دلیل خشکسالی بسیار سخت شده است و  قیمت علوفه، یونجه و … در بازار  آزاد نیز بسیار گران است و با توجه به این گرانی ها دولت باید نرخ مصوب شیرخام را اصلاح کند.

در این راستا و در پاسخ به این سوال که آیا جلسات اصلاح قیمت شیرخام به نتیجه رسیده است یا خیر، احمد مقدسی_ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران به ایسنا گفت: در تلاش هستیم که در جلسات کارشناسی و با ارائه آنالیز قیمتی، دولت را به اصلاح قیمت مصوب شیرخام متقاعد کنیم و امیدواریم که این جلسات به زودی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده شیرخام برای دامداران به ازای هرکیلو شیر ۶۹۲۵ تومان است اما میانگین فروش شیرخام در کشور کیلویی۴۹۰۰ تومان است. این یعنی دامداران در هرکیلو شیرخام حدود ۲۰۰۰ تومان ضرر می کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد: خشکسالی آسیب بسیاری به صنعت دامپروری زده است. ۶۰ درصد غذای دام کاه، یونجه و ذرت علوفه است که به دلیل خشکسالی سطح برداشت مزارع کاهش یافته است. همچنین این اقلام نسبت به سال گذشته ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته اند. بنابراین دولت باید در این زمینه به دامداران کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا