درخواست آمریکا از اوپک برای کاهش قیمت نفت

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز اعلام کرد درخواست اخیر آمریکا از ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تولید احتمالا مورد قبول قرار نمی‌گیرد و عرضه نفت این ائتلاف افزایش پیدا نمی‌کند.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز آمریکا اعلام کرد با توجه به تهدید تقاضا از طرف ویروس کرونای دلتا، درخواست اخیر آمریکا از ائتلاف اوپک پلاس برای تقویت تولید نفت احتمالاً منجر به افزایش تولید نخواهد شد.

دولت جو بایدن در روز چهارشنبه از ائتلاف اوپک پلاس خواست تولید خود را افزایش دهد تا بتواند افزایش قیمت بنزین در کشور را کنترل کند. آمریکا افزایش قیمت بنزین را تهدیدی برای رشد اقتصاد جهان می‌داند.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز با پیش‌بینی نفت ۸۰ دلاری در پایان سال جاری میلادی اعلام کرد:«به نظر نمی رسد بیانیه اخیر کاخ سفید تهدیدی برای کسری فعلی بازار نفت یا روند متعادل شدن دوباره آن در در نیمه دوم ۲۰۲۱ باشد».

قیمت نفت خام برنت ۰.۴ درصد در روز جمعه کاهش یافت و به بشکه ای ۷۱ دلار رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم حدود ۶۸.۷۶ دلار معامله می‌شد.

گلدمن اعلام کرد افزایش تولید اوپک پلاس تا پایان سال جاری میلادی برای مقابله با کمبود عرضه جهانی نفت لازم است و انتظار می‌رود ظرفیت مازاد تولیداین ائتلاف تا بهار ۲۰۲۲ به سطح طبیعی بازگردد.

ائتلاف اوپک پلاس ماه گذشته توافق کرد از ماه اوت تولید خود را به تدریج افزایش دهد تا قیمت نفت را که به بالاترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسید بود، متعادل کند.

این بانک اخیراً پیش‌بینی خود از سطح تقاضا در چین را به خاطر نگرانی از گسترش ویروس کرونای دلتا پایین آورده است.

گلدمن اعلام کرد علیرغم گسترش کرونای دلتا، انتظار می‌رود روند بهبود تقاضا به خاطر افزایش نرخ واکسیناسیون ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا