دلار به ۳۰ هزار تومان خواهد رسید؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به میزان محدود ارز در کشور، امکان دارد وقتی که نرخ دلار از کانال ۲۸ هزار تومان عبور کند با شرایط موجود نرخ ارز مجدد رشد کند و تا کانال ۳۰ هزار تومان در آینده برسد.

مهدی جانجان درباره وضعیت بازار ارز  در روزهای آینده گفت: نرخ ارز تابعی از اتفاقات سیاسی و اقتصادی است. کشور زمانی که وارد یک بحران طبیعی بشود ممکن است نرخ ارز دچار نوساناتی بشود اما زمانی که کشور وارد بحران اقتصادی شود سبب می شود نرخ ارز تغییرات بیشتری دارد از طرف دیگر انواع تنش  های سیاسی و اقتصادی، تاثیر خود را بر نرخ ارز می گذارد.

او افزود: اخبار منفی در نرخ ارز تغییراتی را ایجاد خواهد کرد اما این فرآیند زودگذر خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: نا گفته نماد برخی افراد و دلالان از این اخبار منفی سوءاستفاده می کنند و توازن بازار ارز را برهم می زنند از  طرف دیگر به دلیل تحریم ها محدودیت های اقتصادی و ارزی، در واقع به دلیل مدیریت نادرست منابع ارزی شاهد این چنین نوسان های شدید در برخی  از زمان ها خواهیم بود.

او افزود: کمبود ارز در  بازار خود  باعث افزایش قیمت آن می شود.   وقتی توازن عرضه و تقاضا برهم بخورد و سمت عرضه در بازار تضعیف شود قمیت ارز افزایش می یاید لذا برای تعادل آن اقدام به ارز پاشی می شود تا نرخ ارز بالاتر نرود که این امر راه حلی کوتاه مدت است و با این ارز کالایی مبادله نمی شود.

جانجان تصریح کرد:با توجه به میزان  محدود ارز در کشور قیمت آن می تواند رشد کند و امکان دارد وقتی که نرخ دلار از کانال ۲۸ هزار تومان عبور کند با شرایط موجود نرخ ارز مجدد رشد کند و تا کانال ۳۰ هزار تومان در آینده برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا