دولت به فکر تامین سوخت سیمانی ها در زمستان باشد

پیش‌بینی شده در زمستان با کمبود گاز مواجه خواهیم شد و عدم تدبیر برای شرایط مذکور موجب می شود که در زمستان تولید سیمان با چالش مواجه و بازار سیمان دچار تلاطم شود.

سید عباس حسینی، در مورد زمان بازگشت کامل برق سیمانی‌ها به مدار تولید ۲۴ ساعته، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت از ۱۵ شهریور مقرر شد کارخانجات سیمان در طول روز و تا ساعت ۱۲ شب به میزان ۷۰ درصد و از ساعت ۱۲ شب به بعد برق کامل استفاده کنند و قرار بود از اول مهرماه این محدودیت برداشته شود. لذا امیدواریم که دولت طبق این برنامه عمل کند و تولید به شرایط طبیعی بازگردد.

دولت باید گاز واحدهای سیمانی در زمستان را تأمین کند

عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص وضعیت گازرسانی به واحدهای سیمانی در زمستان نیز گفت: قبل از اینکه ما برنامه‌ای برای قطع گاز در زمستان داشته باشیم این دولت است که می‌بایست برای محدودیت‌های سوخت و انرژی در کشور به ویژه در زمان‌های اوج مصرف مثل زمستان و تابستان برنامه داشته باشد.

وی افزود: از آنجا که پیش‌بینی شده در زمستان امسال با کمبود گاز مواجه خواهیم شد، لذا برخورد انفعالی با این موضوع موجب می‌شود که در زمستان تولید سیمان با چالش مواجه و موجب تلاطم در بازار سیمان شود.

حسینی با بیان اینکه سوخت اصلی شرکت‌های سیمانی کشور گاز است و در فصل سرما مازوت جایگزین آن می‌شود، گفت: پیشنهاد مشخص این است که دولت برای واحدهای تولیدی که امکان مصرف مازوت دارند اجازه ذخیره مازوت برای مصرف در زمستان را بدهد و برای واحدهایی که اجازه استفاده از مازوت تحت هر شرایطی را ندارند، گاز تأمین کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا