رقم پاداش پایان خدمت کارکنان دولت مشخص شد

براساس اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت تعیین شد.

تعیین رقم پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در حالی است که جمعی از بازنشستگان ۱۴۰۰ چندی پیش، یک خواسته مهم خطاب به نمایندگان مجلس مطرح کرده بودند: در بازبینی و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، اعتبار کافی و مشخص برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که در سال جاری (۱۴۰۰) بازنشست می‌شوند، منظور کنند؛ پرداخت پاداش پایان خدمت باید از محل یک بند ریالی مشخص بودجه باشد و نباید آن را به فروش اموال دولتی یا اعتبارات مشروط منوط کنند.

آن‌طور که امروز رحیم زارع گفته، پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۴۴۵ میلیون تومان بود که پس از بحث و بررسی این عدد به ۴۷۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

در تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال آینده آمده است پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده ۱۰۷ قانون خدمات کشوری با احتساب فوق‌العاده به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان تمام دستگاه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا ۳۰ سال و تا سقف ۴۴۵ میلیون تومان می‌شود.

در ماده ۱۰۷ قانون خدمات کشوری به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته می‌شوند به ازای هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و مزایای مستمر (تا ۳۰ سال) به اضافه وجوه مربوط به مرخصی‌های ذخیره شده پرداخت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا