رهاسازی آب پشت سدها برای تامین آب کشاورزی خوزستان

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: مقرر شده است رهاسازی آب پشت سدها برای تامین حقابه کشاورزان استان انجام و همچنین کشت‌های جایگزین در فصل تابستان اجرایی شود.

کریم حسینی، با تاکید بر اینکه استان خوزستان، استانی مهم در اقتصاد کشاورزی کشور است، اظهار کرد: خوزستان به دلیل جلگه‌ای بودن دارای زمین‌های حاصل‌خیز است و توان ‌تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را دارد.

وی ادامه داد: در این استان انواع محصولات زراعی ‌و‌ باغی تولید می‌شود که کمیت و کیفیت آن‌ها در رتبه‌های بالای کشوری و جهانی قرار دارد.

حسینی با اشاره به اجرای طرح تسطیح اراضی کشاورزی مقام معظم رهبری در استان خوزستان، گفت: این طرح نیز با توجه به ارزش زمین‌های حاصل خیر این استان و نقش استراتژیک آن مورد توجه مقام معظم رهبری  قرار گرفته است.

به گفته حسینی؛ تامین حق آبه خواسته به حق کشاورزان استان خوزستان است که باید به آن توجه ویژه داشت و برای آن تمام توان دستگاه‌های مربوطه را به کار بست.

وی افزود: در همین راستا مقرر شده است؛ رهاسازی آب پشت سدها برای تامین حقابه کشاورزان استان انجام و همچنین کشت‌های جایگزین در فصل تابستان اجرایی شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تصریح کرد: کشاورزانی که اقدام به کشت جایگزین بر اساس الگوی کشت تعیین شده در تابستان کنند از حداقل حقابه به صورت پایدار بهره مند خواهند شد.

حسینی با تاکید بر اینکه برای تحقق تامین حقابه مورد بحث هماهنگی لازم با ارگان‌های مربوطه مانند وزارت نیرو انجام شده است، افزود: علاوه بر وزارت نیرو هماهنگی‌های با وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌های مذکور‌ موظف هستند آنچه بر عهده آن‌ها گذاشته شده است را انجام دهند و کشاورزان نباید نگرانی درباره عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه برای تامین حق آبه داشته باشند.

حسنیی اظهار کرد: تامین حقابه کشاورزان خوزستانی مورد تاکید رئیس محترم مجلس نیز بوده و قرار بر این است در هیات دولت مصوب شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا