رهبر انقلاب: ایران، نیازمند مدیریتی باکفایت برای دنبال کردن سیاست تقویت پول ملی است/ رییسی: به دنبال رفع تحریم‌‌ها خواهیم بود

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش اکودیلی، مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مسئولان نظام و  در حسینیه امام خمینی (ره) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز شد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی همزمان با برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، گزارشی از روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه داد.

وزیر کشور در این گزارش تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان متولی انتخابات از یکسال گذشته با تشکیل ستاد انتخابات و با فراهم سازی تمهیدات لازم و با هماهنگی شورای نگهبان و با رعایت اصول قانون مداری و بی طرفی و رقابت سالم و مشارکت حداکثری، کوشید تا ضمن ارتقاء شور سیاسی کشور، امکان حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات را فراهم کند.

در ادامه محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر متن حکم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران‌ را قرائت کرد که به شرح زیر است؛

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

و الحمد للّه ربّ العالمین و صلّی اللّه‌ علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة اللّه فی ‌الارضین.

خداوند علیم و قدیر را سپاس میگویم که با فضل و عنایت خود، ایران را بار دیگر در آزمون سیاسی و اجتماعی انتخابات سرافراز فرمود و ملّت عظیم‌الشّأن در شرایطی پیچیده و دشوار، با حضور پُرمعنا و عزّت‌آفرین خود، حاکمیّت رأی مردم بر اداره‌ی امور کشور را نمایان ساخت، و با انتخاب شخصیّتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، و مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، و دارای سوابق درخشان مدیریّت، عزم راسخ خود را بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب که مسیر عدالت و پیشرفت و آزادی و عزّت است نشان داد.

امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت و آماده‌ی حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها، و نیازمند مدیریّتی باکفایت و جهادی و دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ی ملّت، بویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورَد؛ موانع را از سر راه تولید بردارد؛ سیاست تقویت پول ملّی را بِجِد دنبال کند، و قشرهای متوسّط و پایین جامعه را که سنگینیِ مشکلات اقتصادی بر دوش آنها است، توانمند سازد؛ مدیریّتی که با مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادّی و معنوی ملّت ایران را هموار کرده، حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد.

اکنون با تشکّر از مردم عزیز و با پیروی از گزینش آنان، رأ‌ی به عالِم فرزانه و خستگی‌ناپذیر و کارآزموده و مردمی، جناب حجّت‌‌الاسلام آقای سیّدابراهیم رییسی را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم، و از خداوند متعال توفیق و سربلندی ایشان و همکارانشان را مسالت مینمایم و یادآوری میکنم که رأی ملّت و تنفیذ اینجانب تا هنگامی است که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب ادامه داشته باشد، که به فضل الهی چنین خواهد بود؛ ان‌شاءاللّه.

والسّلام علی عباداللّه الصّالحین

سیّدعلی خامنه‌ای

۱۲ مرداد ۱۴۰۰

سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد

رییسی در ادامه این مراسم گفت: بر نعمت اعتماد مردم و رهبری به من شکر می‌کنم. خورشید مردمسالاری دینی بیش از ۴٠سال است در نظام اسلامی طلوع کرده است.  مدل حکمرانی نوین به عالم عرضه شد. در این مدل دین در کنار دنیاست. به دنبال رفع تحریم‌ها خواهیم بود اما سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد. کسری بودجه، ثبات بازار سرمایه، کنترل تورم، مدیریت کرونا و موضوع آب و برق از جمله مسایل مهمی است که حل آنها فوریت دارد. به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید می‌گویم ۱۰ موضوع را به عنوان مسائلی که نیاز به حل فوری و آنی دارند، احصا کرده‌ایم و از امروز در دستور کار دولت است. ما از قبیله «ما می‌توانیم» هستیم. امیدواریم با نگاه همه صاحبنظران و فرهیختگان وضع به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب تغییر کند و ضمن پاسداشت همه خدمات تا کنون، گام‌های مثبتی برداشته شود.

برنامه چهارساله دولت نیز زمینه‌ساز اجرای برنامه توسعه هفتم کشور خواهد بود. پروردگارا خوب می‌دانی حضور من در این عرصه با چه انگیزه‌ای بود. اگر برای خدمت و گشایش و اجرای عدالت نبود، حضورم معنا نداشت. خدایا از آشکار و نهان آگاهی. ما را مدد کن. خدایا از صفات حکمرانان مدنظر پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) همه ما را برخوردار کن و به ما اخلاص در عمل عطا کن.

دولت سیزدهم مردمی بودن را در واقعیت محقق کنند

رهبر معظم انقلاب، در مراسم تنفیذ حکم سید ابراهیم رییسی به عنوان هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران‌، پس از اعطای حکم تنفیذ سخنرانی کردند.

اهم فرمایشات ایشان به شرح زیر است:

-خداوند متعال این سرآغاز را برای مردم و کشور مبارک بفرماید، بخصوص که ما در روزهایی هستیم که متعلق به اهل‌بیت (ع) است. چند روز پیش عید غدیر بود. فردا روز مباهله و روز نزول آیه ولایت است. روز نزول آیه تطهیر و متعلق به ائمه (ع) است. ان‌شاءالله این روز برای ملت ایران مبارک باشد.

-اولاً از خدای متعال تشکر می‌کنیم که این توفیق را به ملت ایران عطا کرد که توانستند یکبار دیگر این حرکت کاملاً پرمعنای انتخابات را که نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی است، با موفقیت انجام دهند. از مردم تشکر می‌کنم.

-باید به دولت دوازدهم، رئیس‌جمهور محترم دوازدهم و همکارانشان خسته‌نباشید بگویم. برای آقای رئیسی و دولت و همکارانشان از خداوند متعال طلب توفیق و عنایت ویژه می‌کنم.

-مراسم تنفیذ، در طول این چند دهه بارها تکرار شده است و مظهری از جابجایی مسوئولیت بسیار مهم قوه مجریه به شکل عقلانی است.

توطئه تحریم انتخابات در محافل سیاستگذاری دشمنان جمهوری اسلامی طراحی شده بود و برخی نیز در داخل کشور از روی غفلت و برخی از روی غرض آن را دنبال می‌کردند اما مردم پاسخ قاطعی [به این توطئه] دادند. شرکت مردم شرکت خوبی بود و نشان دهنده حضور مردم در صحنه بود. توصیه ام به رییس جمهور محترم این است که در شعارهای ایشان در میان مردم بودن تکرار شده است. این را از دست ندهید. دولت مردمی را در واقعیت محقق کنند.

دولت باید مضهر رفاه باشد. برخی این تغیرهای موهوم باید با نگاه به وفاق آمیز به عموم مردم، این توهمات تضعیف کرد. باید از تاثیرگزاری در جامعه جلوگیری کرد

گفتگوی ساده با مردم از کارهایی است که به موفقیت دولت کمک خواهد کرد. صادقانه با مردم صحبت کنند و مشکلات را به مردم بگویند. حرف زدن با مردم از کارهای مهمی است که دولت باید متعهد باشد. ظرفیت های کشور بیشتر از مشکلات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا