زمان پرواز های اربعین مشخص شد

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای اربعینی از امروز به مقصد نجف از چندین فرودگاه کشور آغاز خواهد شد.

در حال حاضر شاهد جولان ایرلاین های خارجی برای پروازهای اربعین هستیم و با توجه به آنکه هنوز هیچ اقدامی برای فروش بلیت های اربعین با نرخ مصوب صورت نگرفته این بار ایرلاین های خارجی پای کار آمده و اقدام به جابه جایی مسافران می کنند.

این درحالی است که از روز پنج شنبه سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی خود را برای فروش بلیت های اربعین اعلام کرده بود اما به نظر می رسد کشور عراق برای صدور ویزا آن هم به صورت رایگان با مشکلاتی مواجه بوده است.

همچنین کوتاهی سازمان حج و زیارت برای ارائه اسامی زائران از طریق سامانه سماح نیز تا حدودی باعث این آشفته بازار پروازهای اربعین شده است.

در حال حاضر رصدهای میدانی نشان می دهد قیمت بلیت هواپیماهای تهران نجف بیش از ۶ میلیون تومان است. آن هم مسیر یک طرفه. نرخ مصوب برای این پروازها به گفته ذیبخش، محمد حسن سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور که در جلسه ای با حضور نمایندگان ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری، مقرر شد تمامی شرکت‌های هواپیمایی با مساعدتی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتند قیمت نهایی را برای بلیت اربعین لحاظ کنند و افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند و از داشتن ویزای خود به صورت قطعی مطمئن هستند، اقدام به خرید بلیت کنند و در صورتی که بلیت تهیه کردند و نتوانند ویزا دریافت کنند، لغو براساس مقررات پروازهای خارجی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: طبق توافقی که صورت گرفته تمامی قیمت‌های بلیت اربعین از شهرهای مختلف برای این ۶۰ هزار زائر اربعین نهایی شده و باید ایرلاین‌ها نسبت به ارائه بلیت با این نرخ اقدام کنند.

ذیبخش درباره قیمت بلیت گفت: مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به نجف مبلغ ۵ میلیون تومان ۲ دوطرفه و یک طرفه آن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر مشهد به فرودگاه نجف دو طرفه ۶ میلیون تومان و یک طرفه ۴ میلیون تومان است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: هرکدام از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغ مورد توافق سازمان هواپیمای و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخطی و نسبت به گران فروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت و سامانه شکایت اقدام کنند و سازمان به سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

او بیان کرد: درخواست ما از مسافران آن است که تحت هیچ شرایطی بلیت را گران‌تر نخرند و باید این موضوع را اعلام کنند که شرکت‌های هواپیمایی خارجی مبلغی که اعلام می کنند خارج از مصوبه ما است و این مبلغ ۵ تا ۶ میلیون تومان تنها توافق بین انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای ۶۰ هزار زائر است.

ذیبخش تاکید کرد: مسافران باید توجه کنند که این مبالغ برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است و از فردا می‌توانند اقدام به خرید این بلیت کنند و در صورت گران فروشی بلیت توسط آژانس های مسافرتی و یا ایرلاین ها به هیچ عنوان خریداری نکنند.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: تمامی مسافران باید هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند و باید تست منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت را برای ثبت نام در سامانه سماح را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا