زنگ خطر تعطیلی کارخانه‌های انگلیس به صدا درآمد

اکثر تولیدکنندگان انرژی بر انگلیس شامل تولیدکنندگان فولاد، شیشه، سرامیک و کاغذ به دولت هشدار دادند اگر درباره افزایش قیمتهای عمده فروشی گاز کاری نکند، ممکن است ناچار شوند تولید را تعطیل کنند.

قیمت عمده فروشی گاز امسال در اروپا ۴۰۰ درصد افزایش یافته که تا حدودی به دلیل ذخایر اندک و تقاضای قوی از سوی آسیا بوده و صنایع انرژی بر را تحت فشار قرار داده است.

مدیران صنایع روز جمعه مذاکراتی با کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی انگلیس داشتند اما اعلام کردند این مذاکرات بدون راهکارهای فوری به پایان رسید.

گارث استیس، مدیرکل شرکت فولادی UK Steel به شبکه ITV News گفت: اگر دولت اقدامی صورت ندهد، در آن صورت اساسا بخش فولاد در زمانهای خاصی از روز شاهد توقف بیشتر و بیشتر تولید می شود و این توقفها طولانی تر خواهد شد.

اندرو لارج، مدیرکل کنفدراسیون صنایع کاغذ هم به این شبکه گفت: مجبور شدن کارخانه ها به توقف تولید به دلیل افزایش هزینه های انرژی را منتفی نمی داند.

دیوید دالتون از انجمن تولیدکنندگان شیشه انگلیس اعلام کرد بعضی از شرکتها چند روز بیشتر تا تعطیلی تولید فاصله ندارند.

وزارت بازرگانی انگلیس پس از دیدار روز جمعه کوارتنگ با سران صنعت گفت: وی مصمم است آینده رقابتی برای صنایع انرژی بر انگلیس تامین کند و قول داده است در روزهای آینده به همکاری نزدیک با شرکتها به منظور درک بیشتر و کمک به خنثی کردن پیامدهای هر گونه افزایش هزینه ها روی کسب و کارها ادامه دهد.

با این حال بعضی از نمایندگان عضو حزب محافظه کار حاکم در انگلیس می خواهند اقدامات بیشتری برای صنایع انرژی بر انجام شود. اندرو بریجن به شبکه بی بی سی گفت: مایل هستم حمایت دولتی بیشتری را برای این صنایع در کوتاه مدت ببینم تا مطمئن شوم که ما آنها را از انگلیس از دست نمی دهیم و مانع سرمایه گذاری بیشتر نمی شویم. تصور می کنم صنایع مایل باشند قیمتی که برای گاز پرداخت می کنند، سقف داشته باشد.

اقتصاد انگلیس در حال حاضر با بحران زنجیره تامین دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس گزارش رویترز، کمبود نیروی کار در پسا بریگزیت با محدودیتهای جهانی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ تشدید شده و زنجیره تامین همه چیز از سوخت گرفته تا گوشت خوک و مرغ و بطری آب را مختل کرده و روند احیای اقتصادی از پاندمی را به خطر انداخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا