سبحانیان: فرار مالیاتی ۴۵ فرد با گردش مالی ۶۶ هزار میلیارد تومان/ ۱۲۰۰ پوز وابسته به یکی از صندوق های قرض الحسنه فعالیت تجاری دارد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۱۴۳ هزار میلیارد تومان ورودی به حساب برخی افراد در یکی از صندوق های قرض الحسنه بوده که ۱۲۰۰ پوز به نام این صندوق قرض الحسنه فعال است.

وی افزود: چند راهبرد در زمینه حوزه مالیات و تحقق موضوعات مذکور بر عهده ماست؛ مالیات ستانی تنها بر عهده سازمان مالیاتی نیست بلکه همه اجزای کشور باید در این زمینه کمک کنند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر تکریم مودیان مالیاتی است؛ نمی‌شود که مودی به سازمان امور مالیاتی مراجعه کند اما به او احترام نگذاشته نشود، با ایجاد میزهای خدمت در اصناف به این نیاز پاسخ داده خواهد شد.

رییس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: یکی از راهبردهای اصلی ما آن است که سازمان امور مالیاتی بازوی قدرتمندی برای تولید باشد؛ بر اساس تهاترگیری درگاه های مالی و اقتصادی بدنبال مقابله جدی با طبقه دلال و غیرمولد هستیم.

وی ادامه داد: ما با افرادی که فعالیت های تولیدی در ایران را غیر جذاب کرده مقابله جدی خواهیم کرد که این کار را به نفع تولید و کار و کارگر انجام می دهیم؛ هر چند که این دلالان با نقاب های متعدد و از طریق برخی صنوف و نهادهای مقدس ورود می کنند اما ما برای مبارزه با آنها اراده جدی داریم.

سبحانیان گفت: ۴۵ شخص حقیقی را شناسایی کردیم که هر کدام از آنها ۵۰۰ میلیارد تومان ورودی به حساب داشتند که ۶۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند؛ در زمینه شناسایی آنها بانک مرکزی کمک بزرگی به ما برای مقابله با فرار مالیاتی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد از عناوین مقدس سواستفاده کرده اند که می توان به از نهاد قرض الحسنه اشاره کرد؛ برخی از صندوق های قرض الحسنه در کشور زمینه فرار مالیاتی برخی افراد شده اند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: ۱۴۳ هزار میلیارد تومان ورودی به حساب برخی افراد در یکی از صندوق های قرض الحسنه بوده است که ۱۲۰۰ پوز به نام این صندوق قرض الحسنه فعال هستند.

وی گفت: برخی از صنوف با تمرکز حساب ها در این صندوق بدنبال فرار مالیاتی و عدم شناسایی فعالیت های تجاری هستند.

رییس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: ۱۸۰ هزار حساب را در کشور شناسایی کرده این که در سامانه نظام مالیاتی ثبت نام نکرده اند.

وی ادامه داد: یکی از گلایه‌های اصلی در بین مردم عدم عدالت در مالیات ستانی است، در دوره جدید بر روی این امر تمرکز خواهیم کرد، تا زمانی که تشخیص مالیات بر عهده اشخاص باشد بی عدالتی ادامه دارد، نظام مالیاتی باید به یک سیستم هوشمند و اطلاعات مبنا برود.

به گفته سبحانیان تغییر این رویه قدیمی نیازمند اطلاع رسانی همه جانبه و آمورش های فراگیر است و از رسانه‌ها و جامعه دانشگاهی در این باره کمک و یاری می‌طلبیم.

وی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان باید به فضای امور مالیاتی داخل شوند و امور مالیاتی برون سپاری شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مسیرهای زیادی برای فرار مالیاتی وجود دارد و در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد جدید را از طریق مبارزه با فرار عملیاتی کسب کردیم تصریح کرد: در دو ماه ابتدای امسال نیز ۸ هزار میلیارد تومان درآمد جدید کسب کردیم. برخی از شرکت‌ها در ۲۰۰ موضوع فاکتور صدور می‌کنند و معلوم است این شرکت صوری است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا