سرنوشت قیمت سکه در روز سه شنبه

سرنوشت قیمت سکه در روز سه شنبه به قیمت دلار گره خورده است. قیمت دلار زیر ۲۷ هزار می تواند موجب سقوط مرز مهم در بازار سکه شود. مرزی که اگر سقوط کند قیمت سکه را به دلیل فروش بالا وارد فاز نزولی می کند

بسیاری از معامله گران انتظار ندارند که سکه امامی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد. روز دوشنبه نیز در مقاطع کوتاهی فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شد ولی به سرعت توانست خود را به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازگرداند.

به باور فعالان، سکه بازان در صورتی که اطمینان پیدا کنند، دلار از مرز ۲۷ هزار تومانی پایین خواهد رفت، فشارهای فروش خود را بیشتر خواهند کرد و حمایت سکه از دست خواهد رفت. با این حال، تا زمانی که دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی قرار دارد، بعید است که سکه افت معناداری را تجربه کند.

شواهد و صحبت ها نشان می داد که بخشی از معامله گران بازار سکه باور دارند که امروز دلار افت زیادی را تجربه نخواهد کرد، در نتیجه انتظار کاهشی را در بازار فلز گران بهای داخلی ندارند. آن ها اشاره می کردند که وزیر امورخارجه ایران به صورت تلویحی اشاره کرده است که تا دو ماه آینده خبری از مذاکرات جدید نخواهد بود، حال آنکه روز دوشنبه برخی معامله گران ارزی چنین باوری را در بازار ترویج کردند که مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد. امیرعبداللهیان دیشب در مصاحبه ای عنوان کرد که زمان برگزاری دور بعد مذاکرات مشخص نیست و طرف مقابل این درک را دارد که دولت جدید ۲-۳ ماهی زمان لازم دارد تا مستقر شود.

سکه حباب

البته امروز سکه از سمت قیمت اونس طلا ممکن است تحت فشار قرار بگیرد ولی به نظر می رسد رفتار دلار تعیین کننده تر باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا