سعید محمد: هزینه توسعه مناطق آزاد را نباید بومی‌های مناطق بدهند

دبیر شواری عالی مناطق آزاد با بیان “مدیرانی که تمایل دارند به مدیریت خود ادامه دهند باید برای مردم کار کنند “گفت: در کیش خانه‌های پیش‌ساخته احداث می‌شود.

سعید محمد در نشست صمیمی اقشار و اصناف جزیره کیش که در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره) که مردم ولی نعمت های انقلاب هستند، بر لزوم اهمیت معیشت مردم تاکید و اظهار کرد: مناطق آزاد کشور با هدف رونق اقتصادی، تولید و صادرات ایجاد شده و نباید بهای آن را مردم بومی این مناطق پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: توجه به معیشت مردم در اجرای هر گونه طرح اقتصادی باید از اولویت های نخست مسئولان باشد و ضروری است این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که توجه به معیشت و زیرساخت های کیش از دغدغه های اصلی مردم این منطقه است، تصریح کرد: مدیرانی که تمایل دارند به مدیریت خود ادامه دهند باید برای مردم کار کنند و با تشکیل کارگروهی نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند.

وی برگزاری جلسه بعدی را ارائه گزارش عملکردی در خصوص رفع مشکلات مطرح شده از سوی مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: تمام موضوعات مطرح شده در این نشست از سوی مردم، ثبت می شود و در دبیرخانه قابل پیگیری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، بر لزوم اهمیت توسعه آموزش و پرورش و توریست علمی در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: ما می توانیم در حوزه بستر سازی آموزش و توریسم علمی گام های موثری برداریم و به خاطر این که از ساز و کارهای لازم برخوردار نیستیم اقدامات لازم با وزارت علوم است.

محمد در رابطه با ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم و مطرح شدن جزیره کیش به عنوان پایلوت فرهنگی در سطح کشور، تصریح کرد: حجاب و عفاف از جذابیت های زیادی برخوردار است و سبب جذب گردشگران زیادی خواهد شد.

وی با تاکید بر این مهم که کار فرهنگی نیاز به اقدامات زیرساختی دارد، اظهار داشت: با خِرد جمعی و برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی کیش اقدامات موثری انجام خواهیم داد.

مشاور رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص قراردادهای پیمانکاری که با معیشت جامعه کارگری ارتباط مستقیم دارد اشاره کرد و افزود: احداث خانه های پیش ساخته در قالب BOT با جدیت تمام در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

محمد با تاکید بر جایگاه ویژه ایثارگران گفت: برابر ضوابط اعلام شده کشوری وضعیت ایثارگران در اولویت قرار گیرد. فرهنگیان نیز دچار مشکلات معیشتی هستند و باید این قشر زحمت کش که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند مشکلاتشان حل شود.

وی درباره اشتغالزایی برای مردم بومی نشین کیش، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی هنگام سرمایه گذار باید در قرارداد تعهدی را بر عهده بگیرند که تعداد مشخصی از بومی نشینان کیش را در پروژه خود جذب کنند.

وی بر آمیخته شدن هنر و فرهنگ با  اقتصاد تاکید کرد و افزود: باید این مهم نیز مورد اهتمام ویژه قرار گیرد چرا که هیچ فاصله ای بین هنر و ‌اقتصاد نداریم و هنر می تواند موتور محرکه اقتصاد شود.

وی با اشاره به رضایتمندی مردم از ارائه خدمات تاکسی اینترنتی در  جزیره کیش اضافه کرد:  نمی توان جلوی کسب و کارها را گرفت باید سریع دانش خود را به روز کرد و با شرایط روز خود را تطبیق داد. باید مردم بهترین، با کیفیت ترین و ارزان ترین ارائه خدمات را انتخاب کنند.

مشاور رئیس‌جمهوری نظارت بر کار اتحادیه ها با هدف رونق فضای کسب و کار مردم تاکید کرد و افزود: کسب و کارها در چار چوب قوانین بدون هیچ محدودیتی باید ارتقا و توسعه یابند. باید صیادی و کسب و کارهای حلال رونق پیدا کند و در راستای تامین بنزین با نرخ دولتی  بر ارائه خدمات در اسکله صیادی نظارت دقیق شود.

محمد همچنین «سامانه سمباد» در مناطق آزاد را پل ارتباطی مردم برای ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود معرفی کرد.

به گزارش تسنیم، در این نشست که با حضور مشاور رئیس جمهور، هیات همراه، جعفر آهنگران مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و اقشار مختلف جامعه در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد؛ نمایندگان مردم کیش در صنوف مختلف مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه های معیشتی، مسکن، اشتغالزایی، فرهنگ، اقتصادی گردشگری و… مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا