شاخص‌های بورسی صعود را تاب نیاوردند!

بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت، به طوری که هر دو شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی داشتند اما کار خود را با روندی نزولی به پایان بردند.

شاخص کل بورس که در ساعات میانی امروز تا یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد افزایش یافته بود در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در نهایت با ۱۸۶۹ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد ایستاد.

این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۹۲۶ واحد کاهش یافت و رقم ۴۱۳ هزار و ۷۶۰ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۵۶۰ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار ۱۲۴ نماد مثبت و ۲۶۰ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان،‌پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس هم که توانسته بود تا رقم ۲۰ هزار و ۸۸۸ واحد افزایش یابد در نهایت با ۵۱ واحد صعود در رقم ۲۰ هزار و ۸۳۴ واحد ایستاد.

معامله گران این بازار ۴۱۴ هزار معامله انجام دادند که ۵۰۳ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال ارزش داست.

۱۱۸ نماد فرابورسی مثبت و ۱۷۶ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول و پالایش نفت لاوان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو، فرابورس ایران،‌ گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و سهامی ذوب‌آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا