شرطی عجیب برای واگذاری ٥٠ تن طلای سرخ به یک شرکت!

نایب رئیس انجمن زعفران خراسان جنوبی گفت:حدود ۵۰ تن از زعفران هایی که از سال های قبل در انبارها مانده بود به شرط صادرات به یک شرکت واگذار شد و هیچ شفاف سازی در خصوص سازوکار این واگذاری نیز انجام نشد.

علی حسینی در پاسخ به این سوال که آیا تکلیف زعفران هایی که در انبارها مانده بود مشخص شد یا خیر؟  گفت: سازمان تعاون روستایی نزدیک۵۰ تن زعفرانی که از سال های قبل در انبارها باقی مانده بود را در اقدامی به یک شرکت خصوصی به شرط صادرات واگذار کرد. در حالی که کاملا مشخص بود زعفران تولید سه سال پیش در بازارهای خارجی جایی ندارد.

وی ادامه داد:دقیقا مشخص نیست که این میزان زعفران با چه سازوکار و تعهدی به آن شرکت واگذار شده است و اساسا چرا باید این مقدار زعفران که معادل ۱۰ درصد تولید زعفران کشور در یکسال است به یک شرکت و یک شخص داده شود؟ در حقیقت هیچ شفاف سازی در این زمینه انجام نشده است.

نایب رئیس انجمن زعفران خراسان جنوبی اضافه کرد:بارها اعلام کردیم که این زعفران ها قابلیت صادرات ندارند و در نهایت سر از بازارهای داخلی درخواهند آورد و بازار داخلی را خراب می کنند؛ به طوری که این حجم زعفران در انبارهای سرگردان آرام آرام وارد بازار شده و بازار اشباع می شود و دیگر خریداری نیست. وقتی خریداری نباشد امید کشاورز به تولید و فروش محصولاتش از بین می رود. ولی متاسفانه به این صحبت ها توجهی نشد.

وی در پایان گفت: کسی پاسخگوی این اتفاق نیست. سازمان تعاون روستایی نباید چنین اقدامی انجام می داد. بایستی راه کار بهتری برای استفاده از این زعفران ها پیدا می کردند. نباید این حجم زعفران تنها در جیب یک نفر  و دودش به چشم کشاورزان می رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا