شیرینی شب عید و نوروز ۱۴۰۱ افزایش قیمت ندارد

رییس اتحادیه قنادان تهران جزییات نرخ شیرینی شب عید و ایام نوروز ۱۴۰۱ را برای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از سوءاستفاده برخی متخلفان اعلام کرد و گفت: نرخ شیرینی همچون مصوبه قبل اجرایی می‌شود و افزایش قیمت نداریم.

«علی بهره‌مند» درباره وضعیت قیمت شیرینی شب عید و ایام نوروز سال ۱۴۰۱ افزود: شیرینی شب عید و ایام نوروز ۱۴۰۱ طبق مصوبه تیرماه سال ۱۴۰۰ عرضه می‌شود. بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم شیرینی‌تر و خامه‌ای ۷۸ هزار تومان، شیرینی دانمارکی (گل محمدی)، زبان و پاپیونی ۶۵ هزار تومان و کیک یزدی ۴۹ هزار تومان برای شیرینی ‌فروشی‌های درجه یک تعیین شده است.

رییس اتحادیه قنادان تهران با اشاره به اینکه قیمت انواع مختلف شیرینی بر اساس کیفیت تعیین می‌شود، اظهار داشت: بر اساس همین مصوبه شیرینی فروشی‌های درجه دو موظف‌اند هر کیلوگرم شیرینی‌تر و خامه‌ای را با قیمت ۶۰ هزار تومان، شیرینی دانمارکی (گل محمدی)، زبان و پاپیونی را ۵۰ هزار تومان و کیک یزدی را ۴۱ هزار تومان بفروشند.

بهره‌مند تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در شورای قیمت‌گذاری قرار بود نرخ شیرینی بر اساس هزینه‌های تمام‌شده تولید اندکی افزایش یابد که مورد موافقت قرار نگرفت و مقرر شد طبق آخرین نرخ که مربوط به تیرماه امسال است قیمت این محصول به دست شهروندان برسد.

وی گفت: البته این در حالی است که با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید همچون مواد اولیه (شکر، آرد و تخم‌مرغ و جعبه)، قیمت انواع شیرینی شب عید امسال و ایام نوروز سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته باید با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو می‌شد.

رییس اتحادیه قنادان تهران خاطرنشان کرد: آخرین مصوبه شیرینی تیرماه سال ۱۴۰۰ بر اساس قیمت هر کیلوگرم شکر ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و آرد هر کیسه ۴۰ کیلویی ۱۶۰ هزار تومان تعیین شده بود اما اکنون قیمت هر کیلوگرم  شکر به بیش از ۲۰ هزار تومان و آرد کیسه ۴۰ کیلویی بیش از ۵۰۰ هزار تومان شده است.

به گفته وی، طی چند روز اخیر قیمت هر کیلوگرم شکر که ۱۷ هزار تومان بود بیش از ۲۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

بهره‌مند از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها سطح شهر خواست تا طبق مصوبه دولت عمل کنند گفت: تمام قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های کشور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

قنادان و شیرینی فروشان تخلف نکنند 

رییس اتحادیه قنادان تهران افزود: درصورتی‌که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه‌شده در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های تهران شکایتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ با اتحادیه قنادان مربوطه تماس بگیرند.

وی توصیه کرد: شهروندان از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌هایی که پروانه فعالیت دارند، خرید خود را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، اکنون درمجموع ۳۵ هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی دارای پروانه در سراسر کشور فعال‌اند که از این تعداد حدود دو هزار واحد پروانه دار در تهران فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا