صادرات نفت ونزوئلا به اروپا ازسرگرفته شد

یک محموله نفت ونزوئلا به میزان ۶۵۰ هزار بشکه توسط شرکت ایتالیایی اِنی به مقصد اروپا حمل می‌شود که نخستین صادرات نفت از این کشور آمریکای جنوبی به این منطقه در دو سال گذشته است.

 وزارت خارجه آمریکا در ماه مه نامه‌هایی به اِنی و شرکت رپسول اسپانیا ارسال و به آنها اجازه داد دریافت نفت ونزوئلا را به عنوان راهی برای تسویه میلیاردها دلار طلب انباشته شده و سود آنها، ازسربگیرند.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، یک نفتکش بزرگ به نام پانتاناسا که از سوی شرکت اِنی کرایه شده است، در حال حاضر به سوی ونزوئلا در حرکت است و انتظار می‌رود دو میلیون بشکه نفت ونزوئلا را بارگیری کند و به مقصد اروپا حمل کند.

انتظار می‌رود این محموله ماه جاری از سوی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تحویل داده شود و اِنی اختیار فروش بخشی از آن را به شرکت رپسول اسپانیا برای پالایشگاه‌هایش در کارتاخنا و بیلبائو دارد.

نفتکش پانتاناسا که با پرچم مالت در حرکت است، قرار است نفت ونزوئلا را نزدیک بندر آموای از طریق انتقال کشتی به کشتی، بارگیری کند.

صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به دلیل تغییر شرایط قرارداد از سوی شرکت PDVSA از فروش نقدی به پیش فروش، به پایین‌ترین میزان در ۱۹ ماه گذشته نزول کرد. این تغییر که با هدف کاهش ریسک محموله‌های پرداخت نشده صورت گرفت، روی مشتریانی که قراردادهای سواپ برای تسویه طلبشان دارند، تاثیر نداشت.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی از جمله اِنی، رپسول، شورون، ONGC و مورل اند پرام، جوینت ونچرهایی با شرکت PDVSA در ونزوئلا اداره می‌کردند که از زمان ممنوعیت سواپ نفت ونزوئلا در قبال بدهی این کشور در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، میلیاردها دلار طلب معوق دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا