صعود چشم‌گیر بورس و فتح کانال‌های جدید

روند صعودی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد به طوری که هم شاخص کل بورس و هم شاخص کل فرابورس توانستند وارد کانال‌های جدید شوند.

شاخص کل بورس امروز با ۶۵ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شد و تا رقم یک میلیون و ۶۵۹ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۳ هزار و ۹۱۹ واحد افزایش در رقم ۵۰۷ هزار و ۷۴ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۶۷۰ هزار معامله به ارزش ۹۸ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال انجام دادند.

۷۳ درصد نمادهای بورسی مثبت بودند که از میان آنها فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

ورود فرابورس به کانال ۲۱ هزار واحد

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با صعودی ۶۰۴ هزار واحدی وارد کانال ۲۱ هزار واحد شد و رقم ۲۱ هزار و ۲۷۹ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۳۷۸ هزار معامله انجام شد که ۱۱۰ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال ارزش داشت. ۵۲ درصد نمادهای فرابورسی مثبت بودند و پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار گذاشتند. طی معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا