صعود چهار پله‌ای سرعت اینترنت ثابت در ایران

متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران تا پایان ماه می ۲۰۲۱، ۲۰.۷۳ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۲ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند و نسبت به ماه گذشته میلادی، چهار پله رشد کرده است.

سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest  شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱،  متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود  ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه می سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۴.۵۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل،  ۱۲.۶۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۵.۱۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۵.۹۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۹ میلی‌ثانیه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا